Élelmiszervásárláskor a baby boomerekhez hasonlóan viselkednek a Z-generációs brit fogyasztók
A Z-generációs fogyasztók mintegy 59%-a élelmiszervásárláskor az in-store vásárlást részesíti előnyben az online rendeléssel szemben. Ez az arány közel megegyezik a baby boomer generációban mérttel – állítja a Clear Channel legfrissebb tanulmányában.
Az Egyesült Királyságban 2000 fő bevonásával készült felmérés szerint a fogyasztók azért preferálják az üzletben történő vásárlást, mert így meg tudják ítélni a termék minőségét (63%), adott termékhez azonnal hozzájutnak (53%), és az üzletben az ajánlatok is kedvezőbbek (43%).
Emellett minden harmadik válaszadó úgy véli, hogy nagyobb valószínűséggel fedez fel új termékeket az üzletben történő vásárlás során, míg 25%-uk értékeli az instore vásárlási élményt.
Megélhetési válság
A tanulmány arra is kereste a választ, hogy a megélhetési válság milyen mértékben befolyásolja a fogyasztói magatartást az Egyesült Királyságban: a vásárlók közel fele (45%) azt állította, hogy igyekszik visszafogni a luxuscikkek és az apró élvezeteket nyújtó termékek vásárlását, 38% pedig az impulzusvásárlások elkerülésére törekszik.
A válaszadók a megélhetési válság kezelésének egyéb stratégiái között említették az alacsonyabb árakat kínáló szupermarketekben való vásárlást (37%), a megszokott márkákról a saját márkás termékekre váltást (35%), valamint a bevásárlások gyakoriságának csökkentését a túlköltekezés elkerülése érdekében (26%).
Vásárlási magatartás
– A folyamatos gazdasági bizonytalanság és annak a fogyasztókra gyakorolt hatása miatt olyan tanulmányt akartunk készíteni, amely segít a márkáknak jobban megérteni a vásárlói magatartást – nyilatkozta Ben Hope, a Clear Channel UK marketingigazgatója.
– A márkaüzenetek kommunikációja továbbra is releváns az üzletben és azon kívül is, ugyanis a vásárlók nem hajlandók alább adni az üzletben való vásárlás nyújtotta élményéből még akkor sem, ha a céljuk az, hogy valamivel kevesebbet költsenek. Ami sokakat meglephet, az a fiatalabb, 16-24 éves generációnak a fizikai, személyes élmény iránti vonzódása.
A termékválasztás fő mozgatórugói közé tartoznak a kedvezmények (65%), az elérhető legolcsóbb ár (37%) és a jól ismert márkák termékei (27%) – derült ki a tanulmányból.
Impulzusvásárlás
Plymouth, Brighton, Newcastle, London és Liverpool lakosai hajlamosak a leginkább az impulzusvásárlásra, míg a legimpulzívabb kategóriák az élelmiszerek (55%), a ruhák (29%), az italok (25%), az elvitelre kínált ételek (24%) és a háztartási cikkek (23%).
A férfiak esetében az impulzusvásárlások első számú kategóriái az élelmiszerek (55%), az italok (31%) és az elvitelre kínált ételek (24%), míg a nők esetében az élelmiszerek (54%), a ruhák (35%) és a háztartási cikkek (26%).
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Tíz új üzletet nyit a brit Aldi még a nyáron
Az Aldi több mint 10 új üzlet megnyitását tervezi az…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >