Élelmiszervásárláskor a baby boomerekhez hasonlóan viselkednek a Z-generációs brit fogyasztók
A Z-generációs fogyasztók mintegy 59%-a élelmiszervásárláskor az in-store vásárlást részesíti előnyben az online rendeléssel szemben. Ez az arány közel megegyezik a baby boomer generációban mérttel – állítja a Clear Channel legfrissebb tanulmányában.
Az Egyesült Királyságban 2000 fő bevonásával készült felmérés szerint a fogyasztók azért preferálják az üzletben történő vásárlást, mert így meg tudják ítélni a termék minőségét (63%), adott termékhez azonnal hozzájutnak (53%), és az üzletben az ajánlatok is kedvezőbbek (43%).
Emellett minden harmadik válaszadó úgy véli, hogy nagyobb valószínűséggel fedez fel új termékeket az üzletben történő vásárlás során, míg 25%-uk értékeli az instore vásárlási élményt.
Megélhetési válság
A tanulmány arra is kereste a választ, hogy a megélhetési válság milyen mértékben befolyásolja a fogyasztói magatartást az Egyesült Királyságban: a vásárlók közel fele (45%) azt állította, hogy igyekszik visszafogni a luxuscikkek és az apró élvezeteket nyújtó termékek vásárlását, 38% pedig az impulzusvásárlások elkerülésére törekszik.
A válaszadók a megélhetési válság kezelésének egyéb stratégiái között említették az alacsonyabb árakat kínáló szupermarketekben való vásárlást (37%), a megszokott márkákról a saját márkás termékekre váltást (35%), valamint a bevásárlások gyakoriságának csökkentését a túlköltekezés elkerülése érdekében (26%).
Vásárlási magatartás
– A folyamatos gazdasági bizonytalanság és annak a fogyasztókra gyakorolt hatása miatt olyan tanulmányt akartunk készíteni, amely segít a márkáknak jobban megérteni a vásárlói magatartást – nyilatkozta Ben Hope, a Clear Channel UK marketingigazgatója.
– A márkaüzenetek kommunikációja továbbra is releváns az üzletben és azon kívül is, ugyanis a vásárlók nem hajlandók alább adni az üzletben való vásárlás nyújtotta élményéből még akkor sem, ha a céljuk az, hogy valamivel kevesebbet költsenek. Ami sokakat meglephet, az a fiatalabb, 16-24 éves generációnak a fizikai, személyes élmény iránti vonzódása.
A termékválasztás fő mozgatórugói közé tartoznak a kedvezmények (65%), az elérhető legolcsóbb ár (37%) és a jól ismert márkák termékei (27%) – derült ki a tanulmányból.
Impulzusvásárlás
Plymouth, Brighton, Newcastle, London és Liverpool lakosai hajlamosak a leginkább az impulzusvásárlásra, míg a legimpulzívabb kategóriák az élelmiszerek (55%), a ruhák (29%), az italok (25%), az elvitelre kínált ételek (24%) és a háztartási cikkek (23%).
A férfiak esetében az impulzusvásárlások első számú kategóriái az élelmiszerek (55%), az italok (31%) és az elvitelre kínált ételek (24%), míg a nők esetében az élelmiszerek (54%), a ruhák (35%) és a háztartási cikkek (26%).
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >