Élelmiszert reklámoztak májusban a legtöbbször
lelmiszerek tévéreklámjai érték el a legtöbb 18–49 éves nézőt a szektorok közül idén májusban, ahogy a tavalyi ötödik hónapban is. Legutóbb 30 813-as GRP-t regisztrált a Nielsen Közönségmérés Kft. az élelmiszerreklámoknál; 6 százalékkal nagyobbat, mint múlt év májusában. Ennél jóval nagyobb arányban nőtt a vállalatok és szervezetek hirdető tevékenysége. Ugyanis a múlt hónapban összesen 665 518-szor jelent meg reklám, a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákon. Itt a növekedés mértéke 21 százalék egyik májusról a másikra.
A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönséget.
Legutóbb májusban a szektorok GRP szerinti top tízes listáján az élelmiszer után a sorrend: gyógyhatású készítmények, kereskedelem, szépségápolás, telekommunikáció, pénzintézetek, háztartási cikk, élvezeti cikkek, közlekedés, szabadidő. Annyi változott a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, hogy a telekommunikáció helyet cserélt a pénzintézetekkel. Előbbiek bruttó elérési mutatója 18 százalékkal emelkedett, utóbbiaké 12 százalékkal csökkent múlt év májusához képest.
Ezzel egy időben a GRP legnagyobb arányú növekedését a kereskedelem érte el, plusz 30 százalékkal. Továbbá növekvő mutatót regisztráltak a gyógyhatású készítményeknél, szépségápolásnál, telekommunikációnál és élvezeti cikkeknél is.
Kisebb lett viszont a top tíz között a következő szektorok GRP-je: pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés és szabadidő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >