Élelmiszert reklámoztak májusban a legtöbbször
lelmiszerek tévéreklámjai érték el a legtöbb 18–49 éves nézőt a szektorok közül idén májusban, ahogy a tavalyi ötödik hónapban is. Legutóbb 30 813-as GRP-t regisztrált a Nielsen Közönségmérés Kft. az élelmiszerreklámoknál; 6 százalékkal nagyobbat, mint múlt év májusában. Ennél jóval nagyobb arányban nőtt a vállalatok és szervezetek hirdető tevékenysége. Ugyanis a múlt hónapban összesen 665 518-szor jelent meg reklám, a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákon. Itt a növekedés mértéke 21 százalék egyik májusról a másikra.
A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönséget.
Legutóbb májusban a szektorok GRP szerinti top tízes listáján az élelmiszer után a sorrend: gyógyhatású készítmények, kereskedelem, szépségápolás, telekommunikáció, pénzintézetek, háztartási cikk, élvezeti cikkek, közlekedés, szabadidő. Annyi változott a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, hogy a telekommunikáció helyet cserélt a pénzintézetekkel. Előbbiek bruttó elérési mutatója 18 százalékkal emelkedett, utóbbiaké 12 százalékkal csökkent múlt év májusához képest.
Ezzel egy időben a GRP legnagyobb arányú növekedését a kereskedelem érte el, plusz 30 százalékkal. Továbbá növekvő mutatót regisztráltak a gyógyhatású készítményeknél, szépségápolásnál, telekommunikációnál és élvezeti cikkeknél is.
Kisebb lett viszont a top tíz között a következő szektorok GRP-je: pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés és szabadidő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
VOSZ: rendkívül ambiciózus a hároméves bérmegállapodás
Rendkívül ambiciózusnak értékelte a hároméves bérmegállapodást a Vállalkozók és Munkáltatók…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: az áttörés még mindig várat magára
A K&H fenntarthatósági index legutóbbi eredményei alapján a fenntarthatóság iránti…
Tovább olvasom >A PDD Holdings és a Temu kihívásai: gyengülő eredmények, növekvő verseny és uniós szigor
A PDD Holdings, a Pinduoduo és a Temu online vásárlási…
Tovább olvasom >