Élelmiszeripari kihívások a marketing-innováció tükrében

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 08. 30. 11:30

Hazai és nemzetközi vállalatok vezetői találkoztak a második alkalommal megrendezett Education & Cooperation elnevezésű szakember találkozón a Szent István Egyetem Budai Campusán, az Élelmiszertudományi Kar (SZIE ÉTK) szervezésében, augusztus 28-án. A találkozó fő célja a kötetlen párbeszéd kialakítása a kormányzat, a vállalati szféra, a szakmai szervezetek és a felsőoktatási intézmény között annak érdekében, hogy az élelmiszermérnök hallgatók versenyképes tudással hagyják el az egyetem kapuit. Az idei év meghívott díszvendége Prof. Dr. Howard Moskowitz, aki előadásában betekintést nyújtott az élelmiszeripari marketing-innováció, termékfejlesztési koncepciók általa kifejlesztett módszertanának eredményeibe.

 

A találkozó másik célkitűzése, hogy olyan további kutatási, termékfejlesztési és egyéb együttműködési kapcsolatok alakuljanak ki, amelyek kölcsönösen előnyösek lehetnek mind a vállalati szféra, mind a SZIE számára.

A szakember találkozó díszvendége, professzor dr. Howard Moskowitz a Harvard Egyetemen írta doktori értekezését pszichofizika témában, amelyben különböző ízoldatok humán érzékelésre való hatását vizsgálta. Karrierje során számos világméretű cég számára végzett termékfejlesztési projekteket, többek között a Pepsi, a Dr. Pepper és a Nestlé is a partnere volt munkája során. Előadásában bemutatta e termékfejlesztések rövid történetét, illetve az általa Mind Genomics néven bevezetett módszer elvét és alkalmazási lehetőségeit. Eljárásának egyedülálló előnye, hogy bármilyen témában alkalmazható, legyen az jogi, kertészeti, élelmiszer-termékfejlesztési vagy éppen az orvos-beteg kapcsolat feltérképezése. A professzor egyedülálló módszerét egy ingyenesen elérhető Android alkalmazás formájában tervezi hozzáférhetővé tenni bárki számára, továbbá bemutatta a hamarosan elérhető BimiLeap nevű alkalmazást, amely lehetővé teszi 4×4-es Mind Genomics kutatások létrehozását, lekérdezését, értékelését és közzétételét.

Hazánkban a Mind Genomics módszerét sikerrel alkalmazták a rovarevéssel kapcsolatos fogyasztói elfogadás vizsgálatára, amelyben feltárták, hogy a hazai fogyasztók mely rétege nyitott a rovarból készült élelmiszerek fogyasztására. A jelenleg futó kutatás a hallgatók egyetemekkel kapcsolatos elvárásainak megismerése, amely egy több kutatásból álló sorozat keretében kerül vizsgálatra. A harmadik hazai együttműködési pont a professzor módszerének középiskolai kiterjesztése, amely lehetőséget ad a hazai középiskolások számára a Mind Genomics módszer készségszintű elsajátítására és alkalmazására – emelte ki előadásban dr. Gere Attila, a SZIE ÉTK egyetemi adjunktusa.

Az eseményen közel 20 meghatározó vállalat vett részt, az élelmiszeripar és élelmiszerkereskedelem szinte valamennyi ágazatát képviselve. A teljesség igénye nélkül jelen volt a Nestlé Hungária Kft., a Coca-Cola HBC Magyarország, a Bonafarm Zrt., a SPAR Magyarország Kft., az Univer Product Zrt., a Lidl Magyarország, az Auchan Magyarország Kft., a Pápai Hús, az Intersnack Magyarország Kft. és az Unilever is.

A vállalati szakemberek segítségére és tudására egyre nagyobb hangsúlyt fektet a Szent István Egyetem Élelmiszertudományi Kara. Kiemelt példaként említették az élelmiszermérnök, illetve az élelmiszerkereskedelem specializáció gyakorlatorientált képzési módszerét, amelynek oktatási tevékenységét évek óta nagymértékben segítik a rendezvényen jelenlévő szakemberek.

Kapcsolódó cikkeink