„Élelmiszerhulladékok Megelőzéséért Díjra” pályázhatnak az OMÉK kiállítói
Az élelmiszerhulladékok megelőzését szolgáló jó gyakorlatokkal, praktikákkal is pályázhatnak a 2017. szeptember 20-24. között, a HUNGEXPO és a Kincsem Park területén rendezendő 78. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) kiállítói. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) által meghirdetett „Élelmiszerhulladékok Megelőzéséért Díj” nevezési határideje május 31-e.
Napjainkban az élelmiszerpazarlás súlyos és globális problémává vált. Az élelmiszerhulladék okozta környezetterhelés mellett a gazdasági károk is jelentősek. Nem meglepő, hogy a pazarlás visszaszorítása az Európai Unió egyik kiemelt célja. Ennek eléréséhez azonban az élelmiszerlánc valamennyi szereplőjének közreműködése szükséges.
A NÉBIH − az EU LIFE keretprogramjában támogatott – „Maradék nélkül” elnevezésű programjának fókuszában a háztartásokban keletkező élelmiszerhulladékok csökkentése áll. Ugyanakkor az élelmiszerlánc hivatásos szereplői is sokat tehetnek egy fenntarthatóbb élelmiszergazdaság kialakítása és működése érdekében. Éppen ezért a NÉBIH szeretné összegyűjteni és a szakmai közvélemény számára bemutatni azokat az élelmiszerhulladékok megelőzését szolgáló jó gyakorlatokat, amelyeket a hazai élelmiszerlánc szereplők jelenleg is alkalmaznak.
A pályázaton a legeredményesebb, leginnovatívabb élelmiszeripari vagy kereskedelmi megoldást benyújtó szervezetet az „Élelmiszerhulladékok Megelőzéséért Díjjal” jutalmazza a NÉBIH. Az OMÉK kiállítói pályázatukat 2017. május 31-ig adhatják le a maradeknelkul@nebih.gov.hu e-mail címre.
A részletes pályázati kiírás elérhető az OMÉK weboldalán.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar ételpazarlási körkép a Munchcsal
A Munch sajtóeseményt tartott „Miért menő az ételmentés?” címmel, amelyen…
Tovább olvasom >Megszületett a döntés: elmarad a januári AgrárgépShow kiállítás
A hazai piaci folyamatok és a nemzetközi trendek alakulása miatt,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >