Élelmiszer-vásárlás: a minőség fontos
A magyar fogyasztók számára élelmiszer-vásárláskor legfőbb kritérium a kiszemelt áru jó minősége – ezt jelzi a GfK Hungária Piackutató Intézet 2007. évi Étkezési Szokások felmérése. Az összességében 14 felsorolt pont fontosságát – az iskolai osztályzáshoz hasonlóan – 1 és 5 közötti skálán értékelhették a megkérdezettek, ahol az 1 jelentése „egyáltalán nem fontos”, az 5 pedig a „nagyon fontos” követelményt jelezte. A fogyasztók ma már egyértelműen tisztában vannak azzal, hogy különböző minőségi szintek léteznek. Így a megkérdezettek számára – hasonlóan a két évvel ezelőttiekhez – a megvásárolni kívánt élelmiszer árának és minőségének összhangja fontos kritérium, azaz, hogy a termék „megérje az árát”.
A hazai vásárlók figyelnek az eredetre is: fontos élelmiszer-vásárláskor az, hogy az ne külföldről származzon, így biztosítva a rövidebb szállítási időnek köszönhetően annak frissességét.
Az egészségtudatosság jegyében közel azonos mértékben tartják fontosnak a magyarok, hogy a megvásárolt élelmiszer „tartósítószer nélküli legyen”, „mesterséges ízesítőanyagok nélküli legyen” és „mesterséges színezék nélküli legyen”. Az alacsony zsírtartalom, alacsony kalóriatartalom és az alacsony szénhidráttartalom ugyanakkor a kevésbé fontos szempontok közé sorolódott – mi több, az alacsonyabb zsír- és kalóriatartalom jelentősége a két évvel ezelőttihez képest csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >