Élelmiszer-vásárlás: a minőség fontos
A magyar fogyasztók számára élelmiszer-vásárláskor legfőbb kritérium a kiszemelt áru jó minősége – ezt jelzi a GfK Hungária Piackutató Intézet 2007. évi Étkezési Szokások felmérése. Az összességében 14 felsorolt pont fontosságát – az iskolai osztályzáshoz hasonlóan – 1 és 5 közötti skálán értékelhették a megkérdezettek, ahol az 1 jelentése „egyáltalán nem fontos”, az 5 pedig a „nagyon fontos” követelményt jelezte. A fogyasztók ma már egyértelműen tisztában vannak azzal, hogy különböző minőségi szintek léteznek. Így a megkérdezettek számára – hasonlóan a két évvel ezelőttiekhez – a megvásárolni kívánt élelmiszer árának és minőségének összhangja fontos kritérium, azaz, hogy a termék „megérje az árát”.
A hazai vásárlók figyelnek az eredetre is: fontos élelmiszer-vásárláskor az, hogy az ne külföldről származzon, így biztosítva a rövidebb szállítási időnek köszönhetően annak frissességét.
Az egészségtudatosság jegyében közel azonos mértékben tartják fontosnak a magyarok, hogy a megvásárolt élelmiszer „tartósítószer nélküli legyen”, „mesterséges ízesítőanyagok nélküli legyen” és „mesterséges színezék nélküli legyen”. Az alacsony zsírtartalom, alacsony kalóriatartalom és az alacsony szénhidráttartalom ugyanakkor a kevésbé fontos szempontok közé sorolódott – mi több, az alacsonyabb zsír- és kalóriatartalom jelentősége a két évvel ezelőttihez képest csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >