Élelmiszer-pazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Mars a Magyar Élelmiszerbank Egyesület támogatására
Az élelmiszer-pazarlás fontos kérdés a Tesco számára, melynek csökkentéséért mindennapi tevékenységével és több programmal is fellép. Ilyen például a május 16-tól május 30-ig tartó támogató akció is, amelyet a Marssal együttműködve hirdetett meg az áruházlánc. Az akció keretein belül a partnerek a kijelölt Tesco hipermarketekben eladott Mars termékek értékének egy százalékát ajánlották fel a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, melyet a kampány végén ugyanakkora összeggel ki is egészít az áruházlánc. Az Élelmiszerbank az összegből élelmiszercsomagok összeállítását és a nélkülözőkhöz való eljuttatását finanszírozza.
A vásárlók a kijelölt Tesco hipermarketek polcain található Mars termékek, például rágógumik, csokoládék, állateledelek vagy szószok megvásárlásával támogatják az akciót. A vásárlások értékének egy százalékából befolyt összeget a Tesco megduplázza. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület a támogatást élelmiszercsomagok összeállítására és célba juttatására fordítja, melyeket a vállalati partnerei által adományozott nem értékesíthető, de emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas élelmiszerekből állít össze. Minden, a programban összegyűjtött 1.000 forint segítségével az Élelmiszerbank egy nagyságrendileg 30.000 forint értékű élelmiszercsomagot tud eljuttatni a rászoruló, nehéz körülmények között élő családok számára.
„Az Élelmiszerbank 300.000 nélkülöző számára oszt élelmiszeradományt országosan. Ezeket az adománycsomagokat kiváló minőségű, gyártóktól és kereskedőktől mentett élelmiszerekből állítjuk össze. Az élelmiszermentés jelentős költséggel jár. Hatalmas segítség számunkra, hogy olyan kiemelten fontos partnereink, mint a Tesco és a Mars, akikkel az élelmiszermentésben folyamatosan dolgozunk együtt, most pénzbeni segítséget is nyújtanak jótékonysági promóciójuk keretében” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
A Tesco több mint 10 éve támogatja az Élelmiszerbank munkáját – partnere a karácsonyi tartós élelmiszergyűjtésben, több 1%-os kampányt folytatott már a javára, adományozott járművet az adományok kiszállításához, és több éve együtt működtetik a Tesco élelmiszermentő programját is. Utóbbi keretében az áruházlánc már 173 áruházából adományoz napi szinten nem eladható, de fogyasztható élelmiszert az áruházak környékén élő rászorulóknak. 2014 szeptembere óta összesen több mint 19 500 tonna élelmiszert adományozott ebben a formában.
„Működésünk mindennapi részét képezi az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem. Épp ezért nagy öröm számunkra, ha szállító partnereink is támogatnak minket, és ezzel más partnerek és vállalatok számára is példát mutathatunk. Bízom benne, hogy a jövőben még több hasonló együttműködésre kerül majd sor. Addig is folytatjuk az Élelmiszerbankkal közös munkát annak érdekében, hogy minél kevesebb élelmiszer vesszen kárba” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Mars partnersége 2009-ben kezdődött, az eddigi évek során összesen 23 823 kg, tehát közel 24 tonna élelmiszer-felesleget mentettek meg együtt.
„A Marsnál hisszük azt, hogy a világ, amit holnapra szeretnénk, azzal kezdődik, ahogyan ma dolgozunk érte, és mindannyian felelősek vagyunk azért, hogy milyen lesz a világ a jövő generációi számára. Az Élelmiszerbank Egyesülettel 10 éve fennálló együttműködésünk jól példázza azt, mit teszünk mi a fenntartható jövőért. Örömmel tölt el minket, hogy vannak olyan partnereink, mint a Tesco, akikkel egyesíthetjük erőinket és közösen még többet tehetünk azért, hogy segítsünk a rászorulókon és küzdjünk az élelmiszerpazarlás ellen” – mondta Zuzana Losakova, a Mars Közép-Európa Corporate Affairs igazgatója.
Az akcióban részt vevő áruházak és Mars élelmiszerek listája az alábbi linken érhető el: https://tesco.hu/akciok-
Kapcsolódó cikkeink
A Hershey felvásárlásának lehetőségét vizsgálja a Mondelez
A Mondelēz International a Hershey csokoládégyártó felvásárlását fontolgatja, amivel a…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >