Élelmiszer-árplafont követelnek a német fogyasztók
Az ukrajnai háború következtében az élelmiszerárak olyan meredeken megemelkedtek, hogy egyes fogyasztóknak most erősen vissza kell fogniuk vásárlásaikat. Egy nemrégiben végzett felmérés szerint ezt a fogyasztók a politikusokon kérik számon.
A megkérdezettek 91 százaléka követeli az élelmiszerek esetében árplafon bevezetését és mindössze 9 százalék gondolta úgy, hogy a kormánynak ki kellene maradnia az árképzési folyamatból.
“A vásárlók az élelmiszerárak emelkedését olyan súlyosnak élik meg, hogy minden lehetőséget meg akarnak ragadni, hogy ismét olcsóbban vásárolhassanak” – összegezte Vanessa Seip, az Oliver Wyman vezetési tanácsadó cég kiskereskedelmi szakértője egy 1000 németországi fogyasztó körében végzett reprezentatív felmérés eredményeit.
Valószínűleg a benzinárkedvezmény és a gázárfék hatására a válaszadók mintegy fele támogatta az áremelések termékcsoporttól függő korlátozását. A válaszadók egyharmada gondolja úgy, hogy megoldást jelenthet a kormány által meghatározott árplafon bevezetése egy átlagos bevásárlókosárra vonatkozóan. A megkérdezettek 10 százaléka támogatná a menzai étkeztetés állami támogatását.
Míg 2020-ban az összes fogyasztó 79 százaléka jónak vagy nagyon jónak ítélte a kiskereskedelem teljesítményét, addig két év alatt ez az érték 36 százalékra csökkent. A felmérés szerint a kiskereskedelmi ágazat teljesítményét 18 százalékuk nem megfelelőnek vagy gyengének tartja.
“A Covid-válsággal ellentétben, amikor a fogyasztók jó bizonyítványt adtak a kiskereskedőknek és a védelmi koncepcióiknak, az infláció idején úgy érzik, hogy magukra maradtak” – mondta Seip.
Kapcsolódó cikkeink
Nehéz felmérni a vállalatok zöld törekvéseinek valós értékét
A piaci szereplők számára egyre fontosabbá válik, hogy elérjék a…
Tovább olvasom >Nyolcból egy 50 év feletti amerikainál mutatkoznak az egészségtelen ételektől való függőség jelei
Egy új felmérés szerint az idősebb amerikai fogyasztók jelentős része…
Tovább olvasom >Decemberben visszaesett, az egész évben csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A jelentős mértékben megemelkedett árak miatt az év második felében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét Marketing Diamond Awards díjjal gazdagodott a Trade magazin kiadója
Január végén, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond…
Tovább olvasom >Héjja Csaba: dobni fog az élelmiszer-infláción egy ideig az ársapka kivezetése
Héjja Csaba, az MKB Bank és a Takarékbank szenior elemzője…
Tovább olvasom >Kuponokkal spórolnak a magyarok
Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés,…
Tovább olvasom >