Élelmiszer-árplafont követelnek a német fogyasztók
Az ukrajnai háború következtében az élelmiszerárak olyan meredeken megemelkedtek, hogy egyes fogyasztóknak most erősen vissza kell fogniuk vásárlásaikat. Egy nemrégiben végzett felmérés szerint ezt a fogyasztók a politikusokon kérik számon.
A megkérdezettek 91 százaléka követeli az élelmiszerek esetében árplafon bevezetését és mindössze 9 százalék gondolta úgy, hogy a kormánynak ki kellene maradnia az árképzési folyamatból.
„A vásárlók az élelmiszerárak emelkedését olyan súlyosnak élik meg, hogy minden lehetőséget meg akarnak ragadni, hogy ismét olcsóbban vásárolhassanak” – összegezte Vanessa Seip, az Oliver Wyman vezetési tanácsadó cég kiskereskedelmi szakértője egy 1000 németországi fogyasztó körében végzett reprezentatív felmérés eredményeit.
Valószínűleg a benzinárkedvezmény és a gázárfék hatására a válaszadók mintegy fele támogatta az áremelések termékcsoporttól függő korlátozását. A válaszadók egyharmada gondolja úgy, hogy megoldást jelenthet a kormány által meghatározott árplafon bevezetése egy átlagos bevásárlókosárra vonatkozóan. A megkérdezettek 10 százaléka támogatná a menzai étkeztetés állami támogatását.
Míg 2020-ban az összes fogyasztó 79 százaléka jónak vagy nagyon jónak ítélte a kiskereskedelem teljesítményét, addig két év alatt ez az érték 36 százalékra csökkent. A felmérés szerint a kiskereskedelmi ágazat teljesítményét 18 százalékuk nem megfelelőnek vagy gyengének tartja.
„A Covid-válsággal ellentétben, amikor a fogyasztók jó bizonyítványt adtak a kiskereskedőknek és a védelmi koncepcióiknak, az infláció idején úgy érzik, hogy magukra maradtak” – mondta Seip.
Kapcsolódó cikkeink
Durva áremelkedés jöhet: akár 1000 forinttal is drágulhat egy doboz cigaretta
Komoly drágulás fenyegeti a dohányosokat Magyarországon: az Európai Bizottság új…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >