Élelmiszer-árplafont követelnek a német fogyasztók

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 12. 13. 09:17

Az ukrajnai háború következtében az élelmiszerárak olyan meredeken megemelkedtek, hogy egyes fogyasztóknak most erősen vissza kell fogniuk vásárlásaikat. Egy nemrégiben végzett felmérés szerint ezt a fogyasztók a politikusokon kérik számon.

A megkérdezettek 91 százaléka követeli az élelmiszerek esetében árplafon bevezetését és mindössze 9 százalék gondolta úgy, hogy a kormánynak ki kellene maradnia az árképzési folyamatból.

„A vásárlók az élelmiszerárak emelkedését olyan súlyosnak élik meg, hogy minden lehetőséget meg akarnak ragadni, hogy ismét olcsóbban vásárolhassanak” – összegezte Vanessa Seip, az Oliver Wyman vezetési tanácsadó cég kiskereskedelmi szakértője egy 1000 németországi fogyasztó körében végzett reprezentatív felmérés eredményeit.

Valószínűleg a benzinárkedvezmény és a gázárfék hatására a válaszadók mintegy fele támogatta az áremelések termékcsoporttól függő korlátozását. A válaszadók egyharmada gondolja úgy, hogy megoldást jelenthet a kormány által meghatározott árplafon bevezetése egy átlagos bevásárlókosárra vonatkozóan. A megkérdezettek 10 százaléka támogatná a menzai étkeztetés állami támogatását.

Míg 2020-ban az összes fogyasztó 79 százaléka jónak vagy nagyon jónak ítélte a kiskereskedelem teljesítményét, addig két év alatt ez az érték 36 százalékra csökkent. A felmérés szerint a kiskereskedelmi ágazat teljesítményét 18 százalékuk nem megfelelőnek vagy gyengének tartja.

„A Covid-válsággal ellentétben, amikor a fogyasztók jó bizonyítványt adtak a kiskereskedőknek és a védelmi koncepcióiknak, az infláció idején úgy érzik, hogy magukra maradtak” – mondta Seip.

Lebensmittelpraxis

Kapcsolódó cikkeink