Élelmiszer-árplafont követelnek a német fogyasztók
Az ukrajnai háború következtében az élelmiszerárak olyan meredeken megemelkedtek, hogy egyes fogyasztóknak most erősen vissza kell fogniuk vásárlásaikat. Egy nemrégiben végzett felmérés szerint ezt a fogyasztók a politikusokon kérik számon.
A megkérdezettek 91 százaléka követeli az élelmiszerek esetében árplafon bevezetését és mindössze 9 százalék gondolta úgy, hogy a kormánynak ki kellene maradnia az árképzési folyamatból.
„A vásárlók az élelmiszerárak emelkedését olyan súlyosnak élik meg, hogy minden lehetőséget meg akarnak ragadni, hogy ismét olcsóbban vásárolhassanak” – összegezte Vanessa Seip, az Oliver Wyman vezetési tanácsadó cég kiskereskedelmi szakértője egy 1000 németországi fogyasztó körében végzett reprezentatív felmérés eredményeit.
Valószínűleg a benzinárkedvezmény és a gázárfék hatására a válaszadók mintegy fele támogatta az áremelések termékcsoporttól függő korlátozását. A válaszadók egyharmada gondolja úgy, hogy megoldást jelenthet a kormány által meghatározott árplafon bevezetése egy átlagos bevásárlókosárra vonatkozóan. A megkérdezettek 10 százaléka támogatná a menzai étkeztetés állami támogatását.
Míg 2020-ban az összes fogyasztó 79 százaléka jónak vagy nagyon jónak ítélte a kiskereskedelem teljesítményét, addig két év alatt ez az érték 36 százalékra csökkent. A felmérés szerint a kiskereskedelmi ágazat teljesítményét 18 százalékuk nem megfelelőnek vagy gyengének tartja.
„A Covid-válsággal ellentétben, amikor a fogyasztók jó bizonyítványt adtak a kiskereskedőknek és a védelmi koncepcióiknak, az infláció idején úgy érzik, hogy magukra maradtak” – mondta Seip.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >