Elektronikus blokkal a papírmentes boltért

Dátum: 2016. 05. 09. 15:10

Kereskedj Okosan! – ez volt az idei Laurel Retail Konferencia mottója, és a nap során a résztvevők a legújabb piaci trendek és innovatív megoldások mellett azt is megtudhatják többek között, hogyan érhetik el még hatékonyabban fogyasztóikat. Az esemény nyitóelőadását Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonosa tartotta.

e-blokk2_v2

Ezúttal is igazi nagy dobással indult a Laurel Retail Konferencia, a társaság tulajdonosa, Bessenyei István az eseményt megnyitó előadásában bemutatta a cég eBlokk megoldását, ami a fogyasztók számára tervezhetőbbé teszi a családi költségvetést, illetve idővel kiválthatja a papírnyugtát. A megoldás elsőként a Laurel kasszarendszerét használó 5000 végponton lesz elérhető, de mivel egy egyszerű modullal bármelyik kereskedő bevezetheti, a jövőben gyorsan elterjedhet.

Az új megoldás bemutatása mellett Bessenyei István nyitóelőadásában beszélt arról is, hogy a vállalat elmúlt 23 évében végig az volt a fő cél – és természetesen ez a jövőben sem változik – hogy ne csak szoftvert adjanak partnereiknek, hanem értéket, olyan megoldást, ami többletbevételt, nyereséget hoz számukra.

Boros Péter, a Laurel stratégiai és üzletfejlesztési igazgatója ismertette az online kiskereskedelem legújabb fejleményeit. Az elmúlt 15 évben dinamikusan fejlődött a hazai online kiskereskedelem, 2014-ben már a teljes kereskedelem 3,7 százalékát adta, tavaly pedig tovább nőtt a részaránya. Ha európai viszonylatban vizsgáljuk a magyar online vásárlások arányát, azt láthatjuk, hogy nagyjából az uniós középmezőny alján vagyunk, leginkább az észak- és nyugat-európai országok fogyasztói járnak élen ebben – mondta el Boros Péter.

Érdekes adat, hogy az internetes vásárlást megkedvelő hazai fogyasztók nem csak magyar, de külföldi webáruházból is bátran vesznek termékeket. A múlt évben a netes vásárlók 35 százaléka vásárolt külföldről.
Az online vásárlás mellett a kedvező árak miatt döntenek legtöbben, de az árak azonnali összehasonlíthatósága, valamint a gyorsaság és a házhoz szállítás is a főbb ösztönzők között vannak. Az is jól látszik, hogy nem csak a „fiatalok sportja” a netes vásárlás, a legnagyobb arányban a 40-49 évesek képviseltetik magukat az online fogyasztók között.