Elektronikus blokkal a papírmentes boltért
Kereskedj Okosan! – ez volt az idei Laurel Retail Konferencia mottója, és a nap során a résztvevők a legújabb piaci trendek és innovatív megoldások mellett azt is megtudhatják többek között, hogyan érhetik el még hatékonyabban fogyasztóikat. Az esemény nyitóelőadását Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonosa tartotta.
Ezúttal is igazi nagy dobással indult a Laurel Retail Konferencia, a társaság tulajdonosa, Bessenyei István az eseményt megnyitó előadásában bemutatta a cég eBlokk megoldását, ami a fogyasztók számára tervezhetőbbé teszi a családi költségvetést, illetve idővel kiválthatja a papírnyugtát. A megoldás elsőként a Laurel kasszarendszerét használó 5000 végponton lesz elérhető, de mivel egy egyszerű modullal bármelyik kereskedő bevezetheti, a jövőben gyorsan elterjedhet.
Az új megoldás bemutatása mellett Bessenyei István nyitóelőadásában beszélt arról is, hogy a vállalat elmúlt 23 évében végig az volt a fő cél – és természetesen ez a jövőben sem változik – hogy ne csak szoftvert adjanak partnereiknek, hanem értéket, olyan megoldást, ami többletbevételt, nyereséget hoz számukra.
Boros Péter, a Laurel stratégiai és üzletfejlesztési igazgatója ismertette az online kiskereskedelem legújabb fejleményeit. Az elmúlt 15 évben dinamikusan fejlődött a hazai online kiskereskedelem, 2014-ben már a teljes kereskedelem 3,7 százalékát adta, tavaly pedig tovább nőtt a részaránya. Ha európai viszonylatban vizsgáljuk a magyar online vásárlások arányát, azt láthatjuk, hogy nagyjából az uniós középmezőny alján vagyunk, leginkább az észak- és nyugat-európai országok fogyasztói járnak élen ebben – mondta el Boros Péter.
Érdekes adat, hogy az internetes vásárlást megkedvelő hazai fogyasztók nem csak magyar, de külföldi webáruházból is bátran vesznek termékeket. A múlt évben a netes vásárlók 35 százaléka vásárolt külföldről.
Az online vásárlás mellett a kedvező árak miatt döntenek legtöbben, de az árak azonnali összehasonlíthatósága, valamint a gyorsaság és a házhoz szállítás is a főbb ösztönzők között vannak. Az is jól látszik, hogy nem csak a „fiatalok sportja” a netes vásárlás, a legnagyobb arányban a 40-49 évesek képviseltetik magukat az online fogyasztók között.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar cégre bízta az informatikai rendszere támogatását a Szlovéniában debütáló Shell Mobility
A Shell Mobility a közelmúltban jelent meg Szlovéniában, az üzemanyagtöltő…
Tovább olvasom >Magyar innováció debütált a világ elsőszámú techkiállításán
Ezekben a napokban rendezik a világ legnagyobb technológiai és startup…
Tovább olvasom >Az MI újrakeveri a kereskedelem pakliját
Az idén 30 éves Laurel szervezésében immár tizedik alkalommal gyűltek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét vidéki nagyvárosban bővíti szolgáltatását az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: bőven jut exportra is a magyar tormából
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >