Elégedett a Lidl lettországi piacra lépésével
A Lidl német diszkont áruházlánc elégedett lettországi tevékenységével, ahol 2021. október 7-én nagy érdeklődés közepette nyitotta meg első 15 üzletét. A német kiskereskedő piaci részesedése a balti országban – saját várakozásait is felülmúlva – tavaly csaknem 10% volt a NielsenIQ adatai szerint.
A diszkontlánc piacra lépésekor 200 millió eurós beruházást eszközölt, és csaknem 2000 új munkahelyet teremtett az országban. Mára a Lidl 23 üzletet üzemeltet az 1,9 millió lakosú Lettországban, és további hálózatbővítésre készül. A fővárosban, Rigában az év végéig legalább három új üzletet nyit.
Lettország volt a második olyan ország a Baltikumban, ahol a Lidl megjelent – 2016-ban Litvániában kezdett expanzióba, majd 2022 tavaszán Észtország következett.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >