Elégedett a Lidl lettországi piacra lépésével
A Lidl német diszkont áruházlánc elégedett lettországi tevékenységével, ahol 2021. október 7-én nagy érdeklődés közepette nyitotta meg első 15 üzletét. A német kiskereskedő piaci részesedése a balti országban – saját várakozásait is felülmúlva – tavaly csaknem 10% volt a NielsenIQ adatai szerint.
A diszkontlánc piacra lépésekor 200 millió eurós beruházást eszközölt, és csaknem 2000 új munkahelyet teremtett az országban. Mára a Lidl 23 üzletet üzemeltet az 1,9 millió lakosú Lettországban, és további hálózatbővítésre készül. A fővárosban, Rigában az év végéig legalább három új üzletet nyit.
Lettország volt a második olyan ország a Baltikumban, ahol a Lidl megjelent – 2016-ban Litvániában kezdett expanzióba, majd 2022 tavaszán Észtország következett.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >