Elég hatékonyak a promóciói? Megérkezett a Tesco Collaborative Promo Picker!

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 12. 01. 19:39

2012 októberében bevezetésre került a Collaborative Promo Picker, az új dunnhumby-eszköz, mely többek között a fenti kérdést is segít megválaszolni.

Milyen előnyei vannak a Collaborative Promo Picker használatának?

A Collaborative Promo Picker segítségével könnyebben megértheti, hogy mitől lesz egy ajánlat sikeres vagy éppen sikertelen a kategóriában. Az eszköz lehetővé teszi:

  • a saját és versenytársai akcióinak vizsgálatát a hierarchia különböző szintjein
  • a márka vagy egyes termékcsoportok teljesítményének értékelését heti szinten vagy akár egy hosszabb időszakra vonatkozóan
  • a megfelelő mechanizmus, kihelyezés és kedvezmény mértékének meghatározását, mellyel segíti a jobb és hatékonyabb promóciók tervezését
  • a teljesítménymátrix összeállítását, amely kiválóan használható a Tescóval történő rendszeres tárgyalásokon és ad-hoc megbeszéléseken
  • Az adatbázis pontosan ugyanazokat az adatokat tartalmazza, amit a Tesco beszerzői és promomarketing-csapata használ, így a közös nyelv segítségével közös akcióterv dolgozható ki a vásárlók lojalitásának növelésére.

Hogyan működik?

A Collaborative Promo Picker egy Excel alapú eszköz, mely a Tesco promóciós adatbázisának elemzésével segítséget nyújt a sikeres promóciós stratégia kialakításában.

A Promo Picker a Shop és Tesco promóciós adatbázisán alapulva 2011. elejétől kezdve tartalmazza a Tesco leaflet promóciókat, amiket két főbb szempont alapján osztályoz:

  • mennyire népszerű a vásárlók között (kosárpenetráció, %)
  • átlagos forgalomnövekmény (forgalomnövekedés / áruház / hét)

Az összegyűjtött, részletes historikus adatoknak köszönhetően a promóciók egyszerűen összehasonlíthatóvá válnak bizonyos mutatószámok alapján, mint például: kedvezmény mértéke, mechanizmus, kihelyezés, kapcsolt kosárérték, promóció hosszúsága, kategóriafontosság, vonzerő stb.

A Promo Pickerből kinyerhető információk, insightok promóciós stratégiába való beépítésével nagymértékben növelhető a vásárlók elégedettsége és optimalizálható a kategória teljesítménye.

Az eszköz kategória és alkategória szinten is elérhető negyedévenkénti frissítéssel. A Collaborative Promo Pickert megvásárlóknak két alkalommal közös “műhelymunkát” is biztosítunk, ahol segítünk megérteni az eszköz használatát és felállítani a legfőbb irányelveket a sikeres promóciós stratégiához. Kérdés esetén és árajánlatért forduljon bizalommal a dunnhumbyhoz: [email protected]

Kapcsolódó cikkeink