Elég hatékonyak a promóciói? Megérkezett a Tesco Collaborative Promo Picker!
2012 októberében bevezetésre került a Collaborative Promo Picker, az új dunnhumby-eszköz, mely többek között a fenti kérdést is segít megválaszolni.
Milyen előnyei vannak a Collaborative Promo Picker használatának?
A Collaborative Promo Picker segítségével könnyebben megértheti, hogy mitől lesz egy ajánlat sikeres vagy éppen sikertelen a kategóriában. Az eszköz lehetővé teszi:
- a saját és versenytársai akcióinak vizsgálatát a hierarchia különböző szintjein
- a márka vagy egyes termékcsoportok teljesítményének értékelését heti szinten vagy akár egy hosszabb időszakra vonatkozóan
- a megfelelő mechanizmus, kihelyezés és kedvezmény mértékének meghatározását, mellyel segíti a jobb és hatékonyabb promóciók tervezését
- a teljesítménymátrix összeállítását, amely kiválóan használható a Tescóval történő rendszeres tárgyalásokon és ad-hoc megbeszéléseken
- Az adatbázis pontosan ugyanazokat az adatokat tartalmazza, amit a Tesco beszerzői és promomarketing-csapata használ, így a közös nyelv segítségével közös akcióterv dolgozható ki a vásárlók lojalitásának növelésére.
Hogyan működik?
A Collaborative Promo Picker egy Excel alapú eszköz, mely a Tesco promóciós adatbázisának elemzésével segítséget nyújt a sikeres promóciós stratégia kialakításában.
A Promo Picker a Shop és Tesco promóciós adatbázisán alapulva 2011. elejétől kezdve tartalmazza a Tesco leaflet promóciókat, amiket két főbb szempont alapján osztályoz:
- mennyire népszerű a vásárlók között (kosárpenetráció, %)
- átlagos forgalomnövekmény (forgalomnövekedés / áruház / hét)
Az összegyűjtött, részletes historikus adatoknak köszönhetően a promóciók egyszerűen összehasonlíthatóvá válnak bizonyos mutatószámok alapján, mint például: kedvezmény mértéke, mechanizmus, kihelyezés, kapcsolt kosárérték, promóció hosszúsága, kategóriafontosság, vonzerő stb.
A Promo Pickerből kinyerhető információk, insightok promóciós stratégiába való beépítésével nagymértékben növelhető a vásárlók elégedettsége és optimalizálható a kategória teljesítménye.
Az eszköz kategória és alkategória szinten is elérhető negyedévenkénti frissítéssel. A Collaborative Promo Pickert megvásárlóknak két alkalommal közös “műhelymunkát” is biztosítunk, ahol segítünk megérteni az eszköz használatát és felállítani a legfőbb irányelveket a sikeres promóciós stratégiához. Kérdés esetén és árajánlatért forduljon bizalommal a dunnhumbyhoz: infohungary@dunnhumby.com
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >