Electrolux kutatás: nem veszünk tudomást a klímaváltozásról
Annak ellenére, hogy a háztartásigép-gyártók több mint 10 éve bátorítják vásárlóikat arra, hogy ruháikat 30 fokos vagy alacsonyabb hőfokon mossák, az Európában élők közel kétharmada (63 százalék) még mindig 40 vagy magasabb hőfokon mosnak – derül ki az Electrolux „Igazság a ruhaápolásról” kutatásából. A beszámoló az eddigi legnagyobb tanulmány ebben a témában, amit a svéd vállalat 12 000 felnőtt megkérdezésével készített.
A kutatás rávilágít, hogy a mosási szokások koránt sincsenek összhangban a modern technológia adta lehetőségekkel és a mosás éghajlatra gyakorolt hatásaival. 10-ből közel 6 (59 százalék) berögzült rutinok szerint mossa ruháit hangsúlyozva, hogy úgy mosnak, ahogyan az idősebb generáció tanította nekik. A riport részletes elemzés segítségével mutatja be, hogyha a mosási hőfokot 40-ről 30 fokra állítanánk, akkor évente háztartásonként 27 kilogramm szén-dioxiddal tudnánk tehermentesíteni a környezetünket. Ha ezt az összes európai háztartásra vetítjük, akkor ez évente 4,9 millió tonna szén-dioxid kibocsátás csökkentést jelentene, ami olyan, mintha 1 millió autót vonnánk ki a forgalomból.
Arra a kérdésre, hogy miért nem mosnak alacsonyabb hőfokon a megkérdezettek majd fele (47 százalék) azt válaszolta, attól tartanak, hogy ruháik nem lennének tiszták. A válaszadók 39 százaléka aggodalmának adott hangot amiatt, hogy az alacsonyabb hőfokon nem képesek eltávolítani a foltokat, 21 százalékuk pusztán megszokásból választanak magasabb hőfokot.
Kapcsolódó cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >KPMG: A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az…
Tovább olvasom >A magyar egyetemistáknál már napi rutin a mobilfizetés
A Mastercard második alkalommal végzett kutatást a magyar fiatalok körében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >Éder Tamás: már nem a sonka a húsvét sztárja
Az éves forgalom 30-40 százalékát teszi ki a húsvéti ünnepkör…
Tovább olvasom >4,7%-ra emelkedett a munkanélküliségi ráta
A 2023. december és 2024. február közötti három hónapban a…
Tovább olvasom >