Electrolux kutatás: nem veszünk tudomást a klímaváltozásról
Annak ellenére, hogy a háztartásigép-gyártók több mint 10 éve bátorítják vásárlóikat arra, hogy ruháikat 30 fokos vagy alacsonyabb hőfokon mossák, az Európában élők közel kétharmada (63 százalék) még mindig 40 vagy magasabb hőfokon mosnak – derül ki az Electrolux „Igazság a ruhaápolásról” kutatásából. A beszámoló az eddigi legnagyobb tanulmány ebben a témában, amit a svéd vállalat 12 000 felnőtt megkérdezésével készített.
Arra a kérdésre, hogy miért nem mosnak alacsonyabb hőfokon a megkérdezettek majd fele (47 százalék) azt válaszolta, attól tartanak, hogy ruháik nem lennének tiszták. A válaszadók 39 százaléka aggodalmának adott hangot amiatt, hogy az alacsonyabb hőfokon nem képesek eltávolítani a foltokat, 21 százalékuk pusztán megszokásból választanak magasabb hőfokot.A kutatás rávilágít, hogy a mosási szokások koránt sincsenek összhangban a modern technológia adta lehetőségekkel és a mosás éghajlatra gyakorolt hatásaival. 10-ből közel 6 (59 százalék) berögzült rutinok szerint mossa ruháit hangsúlyozva, hogy úgy mosnak, ahogyan az idősebb generáció tanította nekik. A riport részletes elemzés segítségével mutatja be, hogyha a mosási hőfokot 40-ről 30 fokra állítanánk, akkor évente háztartásonként 27 kilogramm szén-dioxiddal tudnánk tehermentesíteni a környezetünket. Ha ezt az összes európai háztartásra vetítjük, akkor ez évente 4,9 millió tonna szén-dioxid kibocsátás csökkentést jelentene, ami olyan, mintha 1 millió autót vonnánk ki a forgalomból.
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >