Electrolux kutatás: nem veszünk tudomást a klímaváltozásról
Annak ellenére, hogy a háztartásigép-gyártók több mint 10 éve bátorítják vásárlóikat arra, hogy ruháikat 30 fokos vagy alacsonyabb hőfokon mossák, az Európában élők közel kétharmada (63 százalék) még mindig 40 vagy magasabb hőfokon mosnak – derül ki az Electrolux „Igazság a ruhaápolásról” kutatásából. A beszámoló az eddigi legnagyobb tanulmány ebben a témában, amit a svéd vállalat 12 000 felnőtt megkérdezésével készített.
Arra a kérdésre, hogy miért nem mosnak alacsonyabb hőfokon a megkérdezettek majd fele (47 százalék) azt válaszolta, attól tartanak, hogy ruháik nem lennének tiszták. A válaszadók 39 százaléka aggodalmának adott hangot amiatt, hogy az alacsonyabb hőfokon nem képesek eltávolítani a foltokat, 21 százalékuk pusztán megszokásból választanak magasabb hőfokot.A kutatás rávilágít, hogy a mosási szokások koránt sincsenek összhangban a modern technológia adta lehetőségekkel és a mosás éghajlatra gyakorolt hatásaival. 10-ből közel 6 (59 százalék) berögzült rutinok szerint mossa ruháit hangsúlyozva, hogy úgy mosnak, ahogyan az idősebb generáció tanította nekik. A riport részletes elemzés segítségével mutatja be, hogyha a mosási hőfokot 40-ről 30 fokra állítanánk, akkor évente háztartásonként 27 kilogramm szén-dioxiddal tudnánk tehermentesíteni a környezetünket. Ha ezt az összes európai háztartásra vetítjük, akkor ez évente 4,9 millió tonna szén-dioxid kibocsátás csökkentést jelentene, ami olyan, mintha 1 millió autót vonnánk ki a forgalomból.
Kapcsolódó cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >