Electrolux kutatás: nem veszünk tudomást a klímaváltozásról
Annak ellenére, hogy a háztartásigép-gyártók több mint 10 éve bátorítják vásárlóikat arra, hogy ruháikat 30 fokos vagy alacsonyabb hőfokon mossák, az Európában élők közel kétharmada (63 százalék) még mindig 40 vagy magasabb hőfokon mosnak – derül ki az Electrolux „Igazság a ruhaápolásról” kutatásából. A beszámoló az eddigi legnagyobb tanulmány ebben a témában, amit a svéd vállalat 12 000 felnőtt megkérdezésével készített.
Arra a kérdésre, hogy miért nem mosnak alacsonyabb hőfokon a megkérdezettek majd fele (47 százalék) azt válaszolta, attól tartanak, hogy ruháik nem lennének tiszták. A válaszadók 39 százaléka aggodalmának adott hangot amiatt, hogy az alacsonyabb hőfokon nem képesek eltávolítani a foltokat, 21 százalékuk pusztán megszokásból választanak magasabb hőfokot.A kutatás rávilágít, hogy a mosási szokások koránt sincsenek összhangban a modern technológia adta lehetőségekkel és a mosás éghajlatra gyakorolt hatásaival. 10-ből közel 6 (59 százalék) berögzült rutinok szerint mossa ruháit hangsúlyozva, hogy úgy mosnak, ahogyan az idősebb generáció tanította nekik. A riport részletes elemzés segítségével mutatja be, hogyha a mosási hőfokot 40-ről 30 fokra állítanánk, akkor évente háztartásonként 27 kilogramm szén-dioxiddal tudnánk tehermentesíteni a környezetünket. Ha ezt az összes európai háztartásra vetítjük, akkor ez évente 4,9 millió tonna szén-dioxid kibocsátás csökkentést jelentene, ami olyan, mintha 1 millió autót vonnánk ki a forgalomból.
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Rengeteg magyar menekül a plázákba a hőség elől – kutatás
A légkondicionáló használatát és a könnyű ruházatot tartják a leghatékonyabb…
Tovább olvasom >Új megközelítés kell a bogyós gyümölcsök termesztésében
Bár az éghajlatváltozás komoly hatással van a bogyós gyümölcsök hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >