Eladta a PepsiCo részesedését a szerbiai Knjaz Miloš üdítőital-csoportban
A cseh Mattoni 1873 teljes körű ellenőrzést szerzett a szerbiai Knjaz Miloš felett.
A Mattoni 1873 cseh üdítőital-gyártó kizárólagos irányítást szerzett a szerbiai Knjaz Miloš felett, miután megvásárolta a PepsiCotól részesedését.
Eladta a PepsiCo a Knjaz Milošban lévő 46,43%-os részesedését a Mattoni 1873-nak egy mintegy 90 millió eurós (96,2 millió dollár) összegű tranzakció keretében – jelentette be közleményében a szerbiai vállalat.
A közép-szerbiai Aranđelovac városában található Knjaz Miloš a PepsiCo italokat forgalmazza Szerbiában és Montenegróban.
A Mattoni 1873 és a PepsiCo öt évvel ezelőtt közösen vásárolta meg a Knjaz Miloš-t a londoni székhelyű Mid Europa Partners magántőke-befektetési társaságtól, amely 2015-ben szerezte meg a Knjaz Miloš-t a szerbiai Danube Foods Group élelmiszergyártó felvásárlásának keretében.
A PepsiCo márkák, így a Pepsi, a 7Up és a Mirinda forgalmazása mellett a Knjaz Miloš portfoliójában megtalálható a névadó palackozott víz márka, a Tube üdítőitalok és a Gusto gyümölcslevek.
A Mattoni 1873 nyolc országban van jelen, 11 gyártóüzemet üzemeltet és 3400 alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat a PepsiCo üdítőitalait is forgalmazza nyolc piacon, többek között a Cseh Köztársaságban, Ausztriában, Bulgáriában, Szerbiában és Montenegróban. A vállalat tulajdonában olyan ásványvízmárkák állnak, mint a Mattoni, a Magnesia és a Poděbradka, de a Mattoni 1873 forgalmazza a Granini gyümölcsleveket is.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >1,2 milliárd dollárért vásárolja meg a PepsiCo a Siete Foods-t
A PepsiCo, Inc. 1,2 milliárd dollárért vásárolja meg a texasi…
Tovább olvasom >Kazahsztánban épít új gyárat a Carlsberg
Új gyárat épít Kazahsztánban a Carlsberg, miután együttműködési megállapodást kötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >