Eladta a PepsiCo részesedését a szerbiai Knjaz Miloš üdítőital-csoportban
A cseh Mattoni 1873 teljes körű ellenőrzést szerzett a szerbiai Knjaz Miloš felett.
A Mattoni 1873 cseh üdítőital-gyártó kizárólagos irányítást szerzett a szerbiai Knjaz Miloš felett, miután megvásárolta a PepsiCotól részesedését.
Eladta a PepsiCo a Knjaz Milošban lévő 46,43%-os részesedését a Mattoni 1873-nak egy mintegy 90 millió eurós (96,2 millió dollár) összegű tranzakció keretében – jelentette be közleményében a szerbiai vállalat.
A közép-szerbiai Aranđelovac városában található Knjaz Miloš a PepsiCo italokat forgalmazza Szerbiában és Montenegróban.
A Mattoni 1873 és a PepsiCo öt évvel ezelőtt közösen vásárolta meg a Knjaz Miloš-t a londoni székhelyű Mid Europa Partners magántőke-befektetési társaságtól, amely 2015-ben szerezte meg a Knjaz Miloš-t a szerbiai Danube Foods Group élelmiszergyártó felvásárlásának keretében.
A PepsiCo márkák, így a Pepsi, a 7Up és a Mirinda forgalmazása mellett a Knjaz Miloš portfoliójában megtalálható a névadó palackozott víz márka, a Tube üdítőitalok és a Gusto gyümölcslevek.
A Mattoni 1873 nyolc országban van jelen, 11 gyártóüzemet üzemeltet és 3400 alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat a PepsiCo üdítőitalait is forgalmazza nyolc piacon, többek között a Cseh Köztársaságban, Ausztriában, Bulgáriában, Szerbiában és Montenegróban. A vállalat tulajdonában olyan ásványvízmárkák állnak, mint a Mattoni, a Magnesia és a Poděbradka, de a Mattoni 1873 forgalmazza a Granini gyümölcsleveket is.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Az idei F&B innovációkat az egészség és fenntarthatóság vezérelheti
Az egyéni jóllét iránti vágy és a bolygó egészsége miatti…
Tovább olvasom >PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus…
Tovább olvasom >A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, különösen az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >