Eladóterük zsugorításával ellensúlyozzák a csökkenő eladásokat az olasz hipermarketek
Ahogy az eladások egyre inkább a diszkontok és az online csatorna felé tolódnak el, egyre több nagy olasz kiskereskedelmi vállalat dönt úgy, hogy csökkenti hipermarketei méretét.
Az 1990-es évekből származó 15000 négyzetméteres hipermarket-modell ma már a múlté: a legtöbb nagy szereplő csökkenti eladóterének méretét, mérsékli a nem élelmiszeripari termékeknek való kitettségét, és más kiskereskedőknek kínálja fel a felesleges területet.
A Coop Lombardia regionális szövetkezet 14 hipermarketének területét méretezi 5000 négyzetméter alá. Az Il Sole 24 Ore napilapnak nyilatkozva Daniele Ferré, a Coop Lombardia elnöke elmondta, hogy a hipermarketek értékben és piaci részesedésben 12%-ot veszítettek az eladásokból a diszkontok és az online csatorna javára. A Lombardia régióban található hét Ipercoop-üzletből három már leépítésre került, a többi pedig a közeljövőben kerül átalakításra.
A Bennet már átalakította Lentate sul Seveso és Tavernola hipermarketjeit, míg a Conad az Auchan olaszországi felvásárlásából örökölt lombardiai hipermarketeit alakítja át Spazio Conad névre keresztelve azokat, és mintegy 5000 négyzetméterre csökkentve az eladóterüket.
Vannak azonban még olyan szereplők, amelyek hűek maradnak a hipermarket-modellhez. A hipermarket formátumot évekkel ezelőtt Olaszországban bevezető Carrefour Italia hét ilyen üzlettel rendelkezik több mint 5000 négyzetméteren Lombardiában, míg az Iper La Grande i 2000 négyzetméterrel bővítette a Milánó melletti Rozzano üzletét, így a teljes terület 10 500 négyzetméterre nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Non-stop expressz élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatást indít Dubaiban a Carrefour
A szolgáltatás keretében több mint 10 000 termék elérhető. Az…
Tovább olvasom >87 üzletet vásárolna meg az AuGust az Ahold Delhaizetől Romániában
A romániai AuGust kényelmi üzletlánc tárgyalásokat folytat az Ahold Delhaize-vel…
Tovább olvasom >A szélsőséges időjárási körülmények ellenére is jó éve volt az olasz Muttinak
A paradicsomtermelő Mutti idén 565 000 tonna paradicsomot dolgozott fel.…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >