Eladóterük zsugorításával ellensúlyozzák a csökkenő eladásokat az olasz hipermarketek
Ahogy az eladások egyre inkább a diszkontok és az online csatorna felé tolódnak el, egyre több nagy olasz kiskereskedelmi vállalat dönt úgy, hogy csökkenti hipermarketei méretét.
Az 1990-es évekből származó 15000 négyzetméteres hipermarket-modell ma már a múlté: a legtöbb nagy szereplő csökkenti eladóterének méretét, mérsékli a nem élelmiszeripari termékeknek való kitettségét, és más kiskereskedőknek kínálja fel a felesleges területet.
A Coop Lombardia regionális szövetkezet 14 hipermarketének területét méretezi 5000 négyzetméter alá. Az Il Sole 24 Ore napilapnak nyilatkozva Daniele Ferré, a Coop Lombardia elnöke elmondta, hogy a hipermarketek értékben és piaci részesedésben 12%-ot veszítettek az eladásokból a diszkontok és az online csatorna javára. A Lombardia régióban található hét Ipercoop-üzletből három már leépítésre került, a többi pedig a közeljövőben kerül átalakításra.
A Bennet már átalakította Lentate sul Seveso és Tavernola hipermarketjeit, míg a Conad az Auchan olaszországi felvásárlásából örökölt lombardiai hipermarketeit alakítja át Spazio Conad névre keresztelve azokat, és mintegy 5000 négyzetméterre csökkentve az eladóterüket.
Vannak azonban még olyan szereplők, amelyek hűek maradnak a hipermarket-modellhez. A hipermarket formátumot évekkel ezelőtt Olaszországban bevezető Carrefour Italia hét ilyen üzlettel rendelkezik több mint 5000 négyzetméteren Lombardiában, míg az Iper La Grande i 2000 négyzetméterrel bővítette a Milánó melletti Rozzano üzletét, így a teljes terület 10 500 négyzetméterre nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Új kényelmi boltkoncepciót indít a Carrefour a párizsi metróállomásokon
Stratégiai megállapodást kötött a Carrefour az Altarea ingatlanfejlesztővel és a…
Tovább olvasom >Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >