Eladja lengyelországi érdekeltségét a Tesco
Eladja lengyelországi üzlethálózatát a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a csütörtökön Londonban bejelentett ügylet indoklásában hangsúlyozta, hogy így a többi közép-európai érdekeltségre, köztük a magyarországira tudja összpontosítani figyelmét.
A Londoni Értéktőzsdén közzétett bejelentés szerint a Tesco a dániai központú, Lengyelországban már jelenlévő Salling Group A/S kiskereskedelmi hálózatnak adja el 301 lengyelországi boltját az érdekeltséghez kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt.
A készpénzes ügyletből eredő nettó bevétel a cég várakozása szerint 165 millió font (64 milliárd forint) lesz.
A Tesco hangsúlyozta, hogy a tranzakció még versenyhatósági jóváhagyásra vár.
A Salling lengyelországi, németországi és dániai üzlethálózatában hetente 11 millió vásárló fordul meg. A dán cég 50 ezer alkalmazottat foglalkoztat, éves forgalma hozzávetőleg 7 milliárd fontnak (2700 milliárd forintnak) felel meg.
Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója az ügylet bejelentéséhez fűzött nyilatkozatában közölte: a vállalat jelentős előrelépést ért el közép-európai üzlethálózatában, de Lengyelországban folyamatos piaci kihívásokkal kellett szembenéznie.
Lewis szerint a lengyel üzletág csütörtökön bejelentett eladása lehetővé teszi, hogy a Tesco a magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleti tevékenységére összpontosítsa figyelmét.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a cégnek ezekben az országokban erősebb a piaci pozíciója és jók a növekedési kilátásai.
A Tesco csütörtöki bejelentése szerint az eladási tranzakció által érintett 301 lengyelországi áruháznak a 2019-2020-as pénzügyi évben – áfa nélkül számolva – 947 millió fontnak (364 milliárd forintnak) megfelelő forgalma volt, ugyanakkor a lengyel Tesco-üzlethálózat egyedi tételekkel – főleg átalakítási költségekkel és leírásokkal – együtt 107 millió font adózás előtti veszteséget termelt.
A Tesco legutóbbi eredményjelentésében azt írta, hogy közép-európai hálózatának külön mért éves csoportszintű működési eredménye folyó árfolyamon, kivételes tételek nélkül kalkulálva 29,4 százalékkal 156 millió fontra csökkent a február 29-én véget ért 2019-2020-as pénzügyi évben.
A beszámoló szerint Magyarországon a Tesco az elmúlt pénzügyi évben 557,05 milliárd forint – 376,60 forint/font egész éves átlagos árfolyammal számolva 1,479 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el.
A közép-európai EU-térségben a magyarországi Tesco-hálózat bevétele volt a legmagasabb az átlagos árfolyamokon számolt fontérték mércéjén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >300 új üzlet nyitását tervezi a Jerónimo Martins 2025-ben
A portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi csoport 1,1 milliárd eurós beruházást tervez…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >