Eladja lengyelországi érdekeltségét a Tesco
Eladja lengyelországi üzlethálózatát a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a csütörtökön Londonban bejelentett ügylet indoklásában hangsúlyozta, hogy így a többi közép-európai érdekeltségre, köztük a magyarországira tudja összpontosítani figyelmét.
A Londoni Értéktőzsdén közzétett bejelentés szerint a Tesco a dániai központú, Lengyelországban már jelenlévő Salling Group A/S kiskereskedelmi hálózatnak adja el 301 lengyelországi boltját az érdekeltséghez kapcsolódó elosztó központokkal és a helyi igazgatósági irodával együtt.
A készpénzes ügyletből eredő nettó bevétel a cég várakozása szerint 165 millió font (64 milliárd forint) lesz.
A Tesco hangsúlyozta, hogy a tranzakció még versenyhatósági jóváhagyásra vár.
A Salling lengyelországi, németországi és dániai üzlethálózatában hetente 11 millió vásárló fordul meg. A dán cég 50 ezer alkalmazottat foglalkoztat, éves forgalma hozzávetőleg 7 milliárd fontnak (2700 milliárd forintnak) felel meg.
Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója az ügylet bejelentéséhez fűzött nyilatkozatában közölte: a vállalat jelentős előrelépést ért el közép-európai üzlethálózatában, de Lengyelországban folyamatos piaci kihívásokkal kellett szembenéznie.
Lewis szerint a lengyel üzletág csütörtökön bejelentett eladása lehetővé teszi, hogy a Tesco a magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleti tevékenységére összpontosítsa figyelmét.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a cégnek ezekben az országokban erősebb a piaci pozíciója és jók a növekedési kilátásai.
A Tesco csütörtöki bejelentése szerint az eladási tranzakció által érintett 301 lengyelországi áruháznak a 2019-2020-as pénzügyi évben – áfa nélkül számolva – 947 millió fontnak (364 milliárd forintnak) megfelelő forgalma volt, ugyanakkor a lengyel Tesco-üzlethálózat egyedi tételekkel – főleg átalakítási költségekkel és leírásokkal – együtt 107 millió font adózás előtti veszteséget termelt.
A Tesco legutóbbi eredményjelentésében azt írta, hogy közép-európai hálózatának külön mért éves csoportszintű működési eredménye folyó árfolyamon, kivételes tételek nélkül kalkulálva 29,4 százalékkal 156 millió fontra csökkent a február 29-én véget ért 2019-2020-as pénzügyi évben.
A beszámoló szerint Magyarországon a Tesco az elmúlt pénzügyi évben 557,05 milliárd forint – 376,60 forint/font egész éves átlagos árfolyammal számolva 1,479 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el.
A közép-európai EU-térségben a magyarországi Tesco-hálózat bevétele volt a legmagasabb az átlagos árfolyamokon számolt fontérték mércéjén. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elismerték az újrahasználható alsónemű fejlesztését
Napjainkban, az idősebb korosztály növekvő arányával, illetve az egészségtudatosság erősödésével,…
Tovább olvasom >Megjött a kánikula – az Aldi akciós ventilátorokkal és mobil léghűtőkkel hűsíti a nyarat
Hétvégére már 37 fokos hőséget jósolnak a meteorológusok – a…
Tovább olvasom >A Pepsi gyártása hazatér Magyarországra
A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása,…
Tovább olvasom >