Eladja Haferkater zabkása vállalatban lévő részesedését a Katjes az alapítóknak
A Katjes a Haferkatert hét évvel ezelőtt Katjesgreenfood befektetési részlegén keresztül támogatta meg.
Eladta a Haferkater helyi zabkása vállalatban meglévő 25%-os részesedését a német édességgyártó Katjes Group a vállalat alapítóinak.
Az eladás a Katjesnek mintegy 2,5 millió eurót (2,7 millió dollár) hozott.
A Katjes hét évvel ezelőtt támogatta meg a kölni székhelyű Haferkater-t a Katjesgreenfood befektetési részlegén keresztül.
A Haferkater Németország-szerte boltok és standok hálózatán keresztül árusít zabkását, müzlit és kávét útközbeni (on-the-go) fogyasztásra, részben az ingázókat és a vasúton utazókat megcélozva. A cég egyes termékei a másnapossággal küzdő fogyasztóknak szólnak.
A Haferkater hangsúlyozza a fenntarthatósággal kapcsolatban a vállalkozás által szem előtt tartott szempontokat: a német zabot ellenőrzött termesztésből szerzi be, majd telephelyén zúzza össze. A cég pályafutását egyetlen berlini boltként kezdte egy korábbi kebabboltban.
Az édességgyártó cég befektetési részlege feltörekvő élelmiszermárkákba fektet, szem előtt tartva az innovációt és az alternatív élelmiszerforrásokat. A legfontosabb befektetései közé tartozik a németországi vegán szupermarketlánc, a Veganz, az amerikai müzligyártó Seven Sundays, az amerikai növényi alapú, dióvajas kencéket gyártó Wild Friends, és az amerikai alternatív bacontermékeket gyártó startup, a PigOut.
Az alap 2023 májusában bejelentette, hogy megvásárolta a német Mymuesli gabonapehely vállalkozás 10%-át. A Katjesgreenfood szerint a befektetés az eddigi legjelentősebb kisebbségi részesedésének minősül.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >