Eladja a svéd Essity a hongkongi Vindában lévő többségi tulajdonát
A svéd Essity elindította a hongkongi Vinda Internationalben meglévő 52%-os részesedésének eladását – közölte a Reuters két, a kialakult helyzetet ismerő forrásra hivatkozva.
Az eladással kapcsolatban az Essity tanácsadója a Bank of America, amely információkat juttatott el a potenciális vevőkhöz, köztük számos magántőkealapnak – jelezte az egyik forrás és egy harmadik, az ügy részleteit ismerő személy.
A részesedés értéke a keddi (május 16.) záráskor 1,7 milliárd dollár volt.
Az első körös, nem kötelező érvényű ajánlatokat az egyik forrás szerint június végéig kell benyújtani.
Az érdekelt felek vizsgálják a tranzakció lehetséges struktúráit, és az Essity 52%-os részesedésére tett ajánlat akár a teljes vállalat felvásárlását is elindíthatja – mondták a források, hozzátéve, hogy a tárgyalások még nagyon korai szakaszban vannak.
A svéd higiéniai termékeket gyártó vállalat a múlt hónapban közölte, hogy stratégiai felülvizsgálatot kezdeményezett a Vindában lévő részesedésének tekintetében, mert csökkenteni kívánja a fogyasztói papírzsebkendő üzletág részesedését a csoport értékesítéséből.
Az Essity szóvivője elmondta, hogy a felülvizsgálat még épp csak elkezdődött és mondanivaló hiányában nem kommentálta a „piaci híreszteléseket”. A Vinda nem válaszolt azonnal a megkeresésre és a Bank of America sem kívánt nyilatkozni.
Az 1985-ben alapított Vinda fő üzleti szegmensei közé tartoznak a papírzsebkendők, az egészségügyi betétek, valamint a felnőtt- és babapelenkák.
A vállalat honlapja szerint 8 márkával és 13 gyártóbázissal rendelkezik, amelyek közül 10 Kína szárazföldi területén található.
Kapcsolódó cikkeink
Nemcsak a hulladékot csökkentik, időt is megtakarítanak a belső mag nélküli toalettpapírok
Megkönnyíti az épületfenntartók és létesítménymenedzserek életét, hogy egyetlen, belső mag…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >Kínában terjeszkedik a Mondeléz International
A többek között az Oreo és a Philadelphia márkákról ismert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >