Magazin: Eladási csúcsot hoztak tavaly a szalonbezárások
A járványhelyzet a szőrtelenítő termékek és eszközök piacán is éreztette hatását, elsősorban azáltal, hogy a kozmetikai szalonok bezárása révén sokan vásároltak otthonra olyan készülékeket, amelyek segítségével maguk is meg tudják oldani ebben az időszakban a szőrtelenítést.
Az Orbico Hungary Magyarországon többek között a Braun márka kizárólagos forgalmazásával foglalkozik. A márka az úgynevezett dry shaving piacon vesz részt a férfi kategóriában, a női szőreltávolítási metódusok közül epilátorokkal, női elektromos borotvákkal és a manapság a női célcsoport körében legnagyobb népszerűségnek örvendő villanófényes technológiát alkalmazó IPL-készülékekkel van jelen.

Draskovich Renáta
senior
kategóriamenedzser
Orbico Hungary
– A 2020-as évben a férfi szőrtelenítési piacon mennyiségi értékesítésben 2%-os csökkenés volt tapasztalható. Ez a szám a hajvágó kategória nélkül értendő, ahol becsléseink szerint minimum megduplázódhatott a forgalom. Az értékbeli eladásokat tekintve a teljes naptári évben a multifunkciós szőrzeteltávolító eszközök piaca 20%-kal növekedett, a többi alkategóriában minimális csökkenés mutatkozott az előző év hasonló időszakához képest – tájékoztat Draskovich Renáta, senior kategóriamenedzser.
A szakembertől azt is megtudjuk, hogy a női kategóriákban az eladott darabszám 100 000 körül mozgott, a piacon volumenben 8%-os csökkenést, értékben viszont 25%-os növekedést figyeltek meg. Az epilátorok és női borotvák eladása csökkent, míg a IPL kategória majdnem 50%-os volumennövekedést produkált.
– Az értékesítési csatornákat vizsgálva azt látjuk, hogy mind a férfi, mind a női szegmensben az online felületek irányában történt elmozdulás az offline csatornákból – jelzi Draskovich Renáta.
– 2021-ben a márkánk a centenáriumát ünnepli, ezen jeles alkalomból egy limited edition termékcsaláddal jöttünk ki. A termékek egyedi designnal és a megszokott 2 éves garancián felül extra 3 év garanciával kaphatók. Az IPL kategóriában a portfóliónkat megerősítjük újdonságokkal. A férfiak számára is kínálunk terméket, eddig egyedülálló módon a magyar piacon – ismerteti a senior kategóriamenedzser. //
Két és fél millió borotvával a szőr ellen
Közelített a hárommilliárd forinthoz a szőrtelenítő termékek piaca Magyarországon a 2020. március és 2021. február közötti időszakban a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján. Ez 5 százalékos értékbeli növekedés az előző, azonos időszakhoz képest. Ha a mennyiségi eladást nézzük, akkor ez több mint két és fél millió eladott darabot jelent a vizsgált 12 hónap során a borotvák és egyéb női szőrtelenítő termékek piacán, ami 3 százalékos növekedés az ezt megelőző időszakhoz képest.

Dászkál Fruzsina
senior analyst
NielsenIQ
A borotvák éves forgalma a vizsgált időszakban meghaladta az egymilliárd forintot, ez viszont két számjegyű, több mint tízszázalékos csökkenés az előző 12 hónapos periódushoz képest. A borotvák eladása meglehetősen koncentrált – a forgalom több mint fele a drogériákban, további majdnem egyharmaduk pedig a hipermarketekben realizálódik.
Nagy a gyártói márkák aránya, a piac több mint 85%-át teszik ki, a többi majdnem 15-öt pedig a saját márkás termékek. A férfi borotvák a kategória forgalmának csaknem háromnegyedét adják.
Az egyéb szőrtelenítő termékek forgalma a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján a vizsgált periódus során csaknem kétmilliárd forintra rúgott, míg darabszám tekintetében meghaladta a másfél millió darabot. Ez értékben csaknem 20, mennyiségben pedig 10 százalékos növekedést jelent az előző, azonos időszakhoz képest. Ezen termékek eladása még inkább koncentrált, a forgalom több mint háromnegyede a drogériákban realizálódik. A gyártói és saját márkás termékek aránya ebben a kategóriában 90-10.
A kategória 40 százalékát a szőrtelenítő csíkok teszik ki, ezt követik a szőrtelenítő krémek több mint 30 százalékkal, a gyanták pedig csaknem egyötöd részt hasítanak ki a szőrtelenítő termékek piacából. //
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Újra felfedezik a hagyományos megoldást a férfiak
A borotválkozás nem csak a reggeli rutin elhagyhatatlan része, hanem…
Tovább olvasom >Nehéz most jósolni a kávézaccból
Jó első félévet zárt a kávépiac, de a világpiaci tendenciák…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >