Magazin: Eladási csúcsot hoztak tavaly a szalonbezárások
A járványhelyzet a szőrtelenítő termékek és eszközök piacán is éreztette hatását, elsősorban azáltal, hogy a kozmetikai szalonok bezárása révén sokan vásároltak otthonra olyan készülékeket, amelyek segítségével maguk is meg tudják oldani ebben az időszakban a szőrtelenítést.
Az Orbico Hungary Magyarországon többek között a Braun márka kizárólagos forgalmazásával foglalkozik. A márka az úgynevezett dry shaving piacon vesz részt a férfi kategóriában, a női szőreltávolítási metódusok közül epilátorokkal, női elektromos borotvákkal és a manapság a női célcsoport körében legnagyobb népszerűségnek örvendő villanófényes technológiát alkalmazó IPL-készülékekkel van jelen.

Draskovich Renáta
senior
kategóriamenedzser
Orbico Hungary
– A 2020-as évben a férfi szőrtelenítési piacon mennyiségi értékesítésben 2%-os csökkenés volt tapasztalható. Ez a szám a hajvágó kategória nélkül értendő, ahol becsléseink szerint minimum megduplázódhatott a forgalom. Az értékbeli eladásokat tekintve a teljes naptári évben a multifunkciós szőrzeteltávolító eszközök piaca 20%-kal növekedett, a többi alkategóriában minimális csökkenés mutatkozott az előző év hasonló időszakához képest – tájékoztat Draskovich Renáta, senior kategóriamenedzser.
A szakembertől azt is megtudjuk, hogy a női kategóriákban az eladott darabszám 100 000 körül mozgott, a piacon volumenben 8%-os csökkenést, értékben viszont 25%-os növekedést figyeltek meg. Az epilátorok és női borotvák eladása csökkent, míg a IPL kategória majdnem 50%-os volumennövekedést produkált.
– Az értékesítési csatornákat vizsgálva azt látjuk, hogy mind a férfi, mind a női szegmensben az online felületek irányában történt elmozdulás az offline csatornákból – jelzi Draskovich Renáta.
– 2021-ben a márkánk a centenáriumát ünnepli, ezen jeles alkalomból egy limited edition termékcsaláddal jöttünk ki. A termékek egyedi designnal és a megszokott 2 éves garancián felül extra 3 év garanciával kaphatók. Az IPL kategóriában a portfóliónkat megerősítjük újdonságokkal. A férfiak számára is kínálunk terméket, eddig egyedülálló módon a magyar piacon – ismerteti a senior kategóriamenedzser. //
Két és fél millió borotvával a szőr ellen
Közelített a hárommilliárd forinthoz a szőrtelenítő termékek piaca Magyarországon a 2020. március és 2021. február közötti időszakban a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján. Ez 5 százalékos értékbeli növekedés az előző, azonos időszakhoz képest. Ha a mennyiségi eladást nézzük, akkor ez több mint két és fél millió eladott darabot jelent a vizsgált 12 hónap során a borotvák és egyéb női szőrtelenítő termékek piacán, ami 3 százalékos növekedés az ezt megelőző időszakhoz képest.

Dászkál Fruzsina
senior analyst
NielsenIQ
A borotvák éves forgalma a vizsgált időszakban meghaladta az egymilliárd forintot, ez viszont két számjegyű, több mint tízszázalékos csökkenés az előző 12 hónapos periódushoz képest. A borotvák eladása meglehetősen koncentrált – a forgalom több mint fele a drogériákban, további majdnem egyharmaduk pedig a hipermarketekben realizálódik.
Nagy a gyártói márkák aránya, a piac több mint 85%-át teszik ki, a többi majdnem 15-öt pedig a saját márkás termékek. A férfi borotvák a kategória forgalmának csaknem háromnegyedét adják.
Az egyéb szőrtelenítő termékek forgalma a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján a vizsgált periódus során csaknem kétmilliárd forintra rúgott, míg darabszám tekintetében meghaladta a másfél millió darabot. Ez értékben csaknem 20, mennyiségben pedig 10 százalékos növekedést jelent az előző, azonos időszakhoz képest. Ezen termékek eladása még inkább koncentrált, a forgalom több mint háromnegyede a drogériákban realizálódik. A gyártói és saját márkás termékek aránya ebben a kategóriában 90-10.
A kategória 40 százalékát a szőrtelenítő csíkok teszik ki, ezt követik a szőrtelenítő krémek több mint 30 százalékkal, a gyanták pedig csaknem egyötöd részt hasítanak ki a szőrtelenítő termékek piacából. //
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Újra felfedezik a hagyományos megoldást a férfiak
A borotválkozás nem csak a reggeli rutin elhagyhatatlan része, hanem…
Tovább olvasom >Nehéz most jósolni a kávézaccból
Jó első félévet zárt a kávépiac, de a világpiaci tendenciák…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >