EHI: felforgatja az AI a kiskereskedelmet
Az EHI új tanulmánya szerint komoly potenciál rejlik a generatív mesterséges intelligencia kiskereskedelmi alkalmazásában.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Egy a Devoteam IT-tanácsadó cég megbízásából az EHI által készített friss tanulmány szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelemben. A „Generatív AI a kiskereskedelemben” című kutatás alapján a német kereskedelmi szakértők közel kétharmada lát izgalmas felhasználási lehetőségeket a generatív AI-ban.
A tanulmány az e-kereskedelmet, az IT-t és a marketinget emeli ki, mint a technológia alkalmazásából leginkább profitáló területeket.
A válaszadók közel 90%-a szerint az AI alapvetően átalakítja a teljes kiskereskedelmi értékláncot, és hosszú távon forradalmasítani fogja az iparágat. Több mint 80% gondolja úgy, hogy a technológia hozzájárulhat az árbevétel és a nyereség növekedéséhez, míg 77% szerint a generatív MI segítségével csökkenthető a munkaerőigény, ami a jelenlegi munkaerőhiány közepette különösen fontos. Emellett 96% biztos abban, hogy a technológia jelentősen csökkenteni fogja a folyamatok költségeit.
A tanulmány szerint az AI a legnagyobb hasznot az e-kereskedelem (95,5%), az IT (95%) és a marketing/kommunikáció (90,6%) területén hozhatja, de a logisztika, a kategóriamenedzsment, a beszerzés és a pénzügyek is jelentős előnyökhöz juthatnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Deloitte: átalakítja a pénzügyi szektort a mesterséges intelligencia
Jelentős hatékonyságnövekedést és új üzleti lehetőségeket teremtve hoz gyökeres változásokat…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >