EHI: felforgatja az AI a kiskereskedelmet
Az EHI új tanulmánya szerint komoly potenciál rejlik a generatív mesterséges intelligencia kiskereskedelmi alkalmazásában.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Egy a Devoteam IT-tanácsadó cég megbízásából az EHI által készített friss tanulmány szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelemben. A „Generatív AI a kiskereskedelemben” című kutatás alapján a német kereskedelmi szakértők közel kétharmada lát izgalmas felhasználási lehetőségeket a generatív AI-ban.
A tanulmány az e-kereskedelmet, az IT-t és a marketinget emeli ki, mint a technológia alkalmazásából leginkább profitáló területeket.
A válaszadók közel 90%-a szerint az AI alapvetően átalakítja a teljes kiskereskedelmi értékláncot, és hosszú távon forradalmasítani fogja az iparágat. Több mint 80% gondolja úgy, hogy a technológia hozzájárulhat az árbevétel és a nyereség növekedéséhez, míg 77% szerint a generatív MI segítségével csökkenthető a munkaerőigény, ami a jelenlegi munkaerőhiány közepette különösen fontos. Emellett 96% biztos abban, hogy a technológia jelentősen csökkenteni fogja a folyamatok költségeit.
A tanulmány szerint az AI a legnagyobb hasznot az e-kereskedelem (95,5%), az IT (95%) és a marketing/kommunikáció (90,6%) területén hozhatja, de a logisztika, a kategóriamenedzsment, a beszerzés és a pénzügyek is jelentős előnyökhöz juthatnak. //
Kapcsolódó cikkeink
A vásárlók többsége anélkül használja a generatív AI-t, hogy tudna róla
Egy új tanulmány szerint az Egyesült Államokban a fogyasztók 71%-a…
Tovább olvasom >Mélyben a VOSZ Barométer, de a kilátások biztatók
Rekord alacsony szintre csökkent a két éve elindított VOSZ Barométer…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a vásárlói hűség növelésére
Egy friss felmérés szerint a kereskedelmi szektorban működő vállalatok egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >