EHI: felforgatja az AI a kiskereskedelmet
Az EHI új tanulmánya szerint komoly potenciál rejlik a generatív mesterséges intelligencia kiskereskedelmi alkalmazásában.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Egy a Devoteam IT-tanácsadó cég megbízásából az EHI által készített friss tanulmány szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelemben. A „Generatív AI a kiskereskedelemben” című kutatás alapján a német kereskedelmi szakértők közel kétharmada lát izgalmas felhasználási lehetőségeket a generatív AI-ban.
A tanulmány az e-kereskedelmet, az IT-t és a marketinget emeli ki, mint a technológia alkalmazásából leginkább profitáló területeket.
A válaszadók közel 90%-a szerint az AI alapvetően átalakítja a teljes kiskereskedelmi értékláncot, és hosszú távon forradalmasítani fogja az iparágat. Több mint 80% gondolja úgy, hogy a technológia hozzájárulhat az árbevétel és a nyereség növekedéséhez, míg 77% szerint a generatív MI segítségével csökkenthető a munkaerőigény, ami a jelenlegi munkaerőhiány közepette különösen fontos. Emellett 96% biztos abban, hogy a technológia jelentősen csökkenteni fogja a folyamatok költségeit.
A tanulmány szerint az AI a legnagyobb hasznot az e-kereskedelem (95,5%), az IT (95%) és a marketing/kommunikáció (90,6%) területén hozhatja, de a logisztika, a kategóriamenedzsment, a beszerzés és a pénzügyek is jelentős előnyökhöz juthatnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Többet hozhat az AI, mint az ipari forradalom
A mesterséges intelligencia hatása a világgazdaságra a következő évtizedben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >