EHI: felforgatja az AI a kiskereskedelmet
Az EHI új tanulmánya szerint komoly potenciál rejlik a generatív mesterséges intelligencia kiskereskedelmi alkalmazásában.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
Egy a Devoteam IT-tanácsadó cég megbízásából az EHI által készített friss tanulmány szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelemben. A „Generatív AI a kiskereskedelemben” című kutatás alapján a német kereskedelmi szakértők közel kétharmada lát izgalmas felhasználási lehetőségeket a generatív AI-ban.
A tanulmány az e-kereskedelmet, az IT-t és a marketinget emeli ki, mint a technológia alkalmazásából leginkább profitáló területeket.
A válaszadók közel 90%-a szerint az AI alapvetően átalakítja a teljes kiskereskedelmi értékláncot, és hosszú távon forradalmasítani fogja az iparágat. Több mint 80% gondolja úgy, hogy a technológia hozzájárulhat az árbevétel és a nyereség növekedéséhez, míg 77% szerint a generatív MI segítségével csökkenthető a munkaerőigény, ami a jelenlegi munkaerőhiány közepette különösen fontos. Emellett 96% biztos abban, hogy a technológia jelentősen csökkenteni fogja a folyamatok költségeit.
A tanulmány szerint az AI a legnagyobb hasznot az e-kereskedelem (95,5%), az IT (95%) és a marketing/kommunikáció (90,6%) területén hozhatja, de a logisztika, a kategóriamenedzsment, a beszerzés és a pénzügyek is jelentős előnyökhöz juthatnak. //
Kapcsolódó cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >