Ehhez a kommunikációhoz még hozzá kell szokni
A digitalizáció térnyerésével a mesterséges intelligencia a kiskereskedelemben is egyre nagyobb szerepet kap. A fogyasztói élmény és az értékesítéstámogatás területén ma már számos, mesterségesintelligencia-alapú alkalmazás létezik, és a folyamatosan zajló fejlesztések mind újabb és újabb eszközökkel rukkolnak elő. Az egyik ilyen, egyre elterjedtebb forma a chatbot, amellyel kapcsolatban egyelőre nincs teljes összhang a vállalatok és a fogyasztók között. A PointSource 1000 egyesült államokbeli fogyasztó megkérdezésével készített kutatásából kiderül, hogy míg a cégek örömmel alkalmazzák a legújabb kommunikációs formát a fogyasztókkal való szorosabb és személyesebb kapcsolattartásra, addig a fogyasztók erre még nem teljesen állnak készen. A tanulmány eredménye szerint a vásárlók 54%-a inkább élő, valós személlyel kommunikálna az ügyfélszolgálatokon. A Retail Customer Experience a tanulmányból kiemeli, hogy míg a chatbotok nagyobb fogyasztói elfogadásához még további edukáció szükséges, maga a mesterséges intelligencia értékesítésben való jelenléte növeli a vásárlási hajlandóságot. A felmérés szerint a fogyasztók 49%-a hajlandó gyakrabban vásárolni, 34%-uk pedig több pénzt költeni ott, ahol mesterséges intelligencia is része az értékesítési folyamatnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >