Ehhez a kommunikációhoz még hozzá kell szokni
A digitalizáció térnyerésével a mesterséges intelligencia a kiskereskedelemben is egyre nagyobb szerepet kap. A fogyasztói élmény és az értékesítéstámogatás területén ma már számos, mesterségesintelligencia-alapú alkalmazás létezik, és a folyamatosan zajló fejlesztések mind újabb és újabb eszközökkel rukkolnak elő. Az egyik ilyen, egyre elterjedtebb forma a chatbot, amellyel kapcsolatban egyelőre nincs teljes összhang a vállalatok és a fogyasztók között. A PointSource 1000 egyesült államokbeli fogyasztó megkérdezésével készített kutatásából kiderül, hogy míg a cégek örömmel alkalmazzák a legújabb kommunikációs formát a fogyasztókkal való szorosabb és személyesebb kapcsolattartásra, addig a fogyasztók erre még nem teljesen állnak készen. A tanulmány eredménye szerint a vásárlók 54%-a inkább élő, valós személlyel kommunikálna az ügyfélszolgálatokon. A Retail Customer Experience a tanulmányból kiemeli, hogy míg a chatbotok nagyobb fogyasztói elfogadásához még további edukáció szükséges, maga a mesterséges intelligencia értékesítésben való jelenléte növeli a vásárlási hajlandóságot. A felmérés szerint a fogyasztók 49%-a hajlandó gyakrabban vásárolni, 34%-uk pedig több pénzt költeni ott, ahol mesterséges intelligencia is része az értékesítési folyamatnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity Kitekintés 2026: Ki hozza a csákányt és a lapátot a mesterséges intelligenciához?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Így dolgozik együtt ember és AI – a mesterséges intelligencia forradalma a munkahelyeken
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A K&H szerint a digitális asszisztensek új szintre emelik az ügyfélélményt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nap mondása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kautzky Szemők Adrienn: Vigyázzunk a sarlatánokkal
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Napi száz tonna halat szállít a boltokba a hortobágyi halgazdaság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
