Együttműködési megállapodást kötött az agrárgazdasági kamara és a Mozgó piac
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött kedden a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Mozgó piac program, ennek értelmében közösen vállalják a kistermelők, az őstermelők és a családi gazdaságok értékesítési lehetőségeinek elősegítését, valamint a rendezett piaci viszonyok megteremtését.
Az agrárkamara közleménye szerint a Közösségi Termelői Program Nonprofit Kft. másfél éve önállóan indította el a Mozgó piac programot, és több mint 15 irodaházban tart termelői piacokat. Az agrárgazdasági kamarát 2014 tavaszán keresték meg azzal a szándékkal, hogy bemutassák kezdeményezésüket.
A NAK támogatta, mert azt tapasztalta, hogy egyre több olyan fogyasztó keresi az ilyen jellegű piacokat, akik szeretnék tudni, ki állítja elő az asztalukra került élelmiszert. A termelők információval szolgálnak az általuk előállított termékekről, illetve az élelmiszerlánc lerövidülésével közvetlenül szolgálják ki a fogyasztói igényeket.
A NAK vállalta egyebek mellett az egészségbarát élelmiszerekkel kapcsolatos ismeretek bővítését és terjesztését, a környezet- és a vásárlói tudatosság terjesztését – idézi a közlemény Győrffy Balázst, a kamara elnökét. A programban való részvétel a NAK részéről szolgáltatást jelent a tagoknak, eddig 100-150 kamarai tag vett részt.
Botos Anikó, a program ötletgazdája és ügyvezetője szerint a megállapodás szakmai támogatást és egyben lehetőséget jelent, hogy a programot népszerűsítsék, valamint országos szintre emelve tudják a NAK közreműködésével segíteni a gazdákat, népszerűsíteni a kistermelői, őstermelői termékeket és a tudatos élelmiszerválasztást. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az uniós élelmiszerbiztonság miatt aggódik a NAK az import termékek kapcsán
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >Az import termékekre vonatkozó uniós előírások azonnali felülvizsgálatára van szükség
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >A tartósan vízhiányos időszak kihirdetését kezdeményezte a NAK és a MAGOSZ
Az elmúlt időszak rendkívül csapadékszegény időjárása és a gazdálkodói visszajelzések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >