Együttműködési megállapodást kötött a Magosz és a Magyar Fejlesztésösztönző Iroda
Együttműködési megállapodást kötött hétfőn a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) és a Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) a magyar agrárszereplők versenyképességének fokozása és az európai uniós pályázatokban való eredményes szereplésük elősegítése érdekében – közölte a Magosz az MTI-vel.

(Fotó: Pixabay)
A két szervezet együttműködésének elsődleges célja a magyar mezőgazdasági termelők helyzetének javítása az MFOI szakértelmének és nemzetközi kapcsolatrendszerének bevonásával, olyan fejlesztési pályázatokon keresztül, amelyek nemzetközi együttműködéseken alapulnak, és más gazdasági szektorok aktív részvételével valósulnak meg – írták a közleményben. A közös munka során igyekeznek növelni a mezőgazdasági szereplők ismereteit és kompetenciáját az uniós források felhasználásával kapcsolatban; nyomon követik és a magyar gazdák felé kommunikálják az aktuális európai agrárszakmai trendeket és a brüsszeli programok híreit; továbbá igyekeznek elősegíteni az agrárium, valamint a kapcsolódó iparágak szereplői, kutatóintézetek, egyetemek és vállalkozások közötti együttműködést a hatékony pályázás érdekében.
A MAGOSZ Magyarország legnagyobb agrár érdekképviseleti szervezete, amelynek vidéki bázisát több száz helyi gazdakör és 19 vármegyei gazdaköri szövetség alkotja.
Az MFOI-t azzal a céllal hozta létre a magyar kormány, hogy hozzájáruljon a közvetlen kezelésű uniós programokban való magyar részvétel növeléséhez, illetve segítse a magyar és közép-kelet-európai szereplőket a pályázásban – ismertetik a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős támogatás segíti a Dévaványai-Ecsegi puszták természetes vízháztartásának helyreállítását
A Körös-Maros Nemzeti Park területének jelentős része vizes élőhely, ezért…
Tovább olvasom >Agráregyetemi rektor: változásra van szükség a talajművelésben
Magyarországon óriási a lemaradás a talajművelésben, változásra van szükség, nem…
Tovább olvasom >Kiemelkedő az érdeklődés a kertészeti pályázatok iránt
Kiemelt figyelem és nagy népszerűség övezi a kertészeti pályázatokat, melyek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >