Együttműködési megállapodást kötött a GVH és az OÉTI
Együttműködési megállapodást kötött a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), valamint az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) annak érdekében, hogy a szervezetek kölcsönösen segítsék egymás tevékenységét az étrend-kiegészítők, a különleges táplálkozási célú élelmiszerek és a kozmetikai termékek piacain – közölte kedden a GVH az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a GVH és az OÉTI tapasztalatai alapján az utóbbi években egyre több olyan termék került forgalomba az egészségmegóvó életszemlélet terjedésével, amellyel a gyártók vagy a forgalmazók e megnövekedett fogyasztói igény kielégítését célozzák.
Ezzel párhuzamosan nőtt az olyan termékek száma, amelyeket az ilyen fogyasztói várakozások kihasználására állítanak elő. A GVH-hoz növekvő számban érkeznek olyan bejelentések és panaszok, amelyekben a fogyasztók a különböző gyógyhatásokat vagy az egészségre vonatkozó túlzó hatásokat ígérő élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásokat kifogásolják. A GVH 2014-ben a szóban forgó termékkörön belül az egyes étrend-kiegészítők reklámjaival összefüggésben folytatta le a legtöbb eljárást.
A most létrejött megállapodás célja, hogy a GVH és az OÉTI feladatainak ellátásakor – különösen az étrend-kiegészítők, a különleges táplálkozási célú élelmiszerek, valamint a kozmetikai termékek esetében – biztosítsa az egyes részpiacok megbízható és átlátható működését, a tisztességes versenyen és a verseny hatékonyságának előmozdításán alapuló fejlődését. Emellett a megállapodás segíteni akarja a tisztességes felhasználói tájékoztatási környezet kialakítását, valamint a jogszabályoknak megfelelő termékek iránti bizalmat.
A GVH és az OÉTI szándéka, hogy szorosabb, egyenrangú partneri együttműködésük növelje jogszabályokban meghatározott feladataik ellátása és a jogérvényesülés hatékonyságát. Továbbá megteremtse azokat a feltételeket, amelyek alapján a jogszabályokban előírt együttműködésen túl kölcsönösen segíthetik egymás tevékenységét – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új szintre lépett a fogyasztóvédelem: jogi eljárás nélkül segít az AECRA
Egyre több fogyasztót érintő ügyben jár el sikerrel az Európai…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >