Egyre zöldebb a Tesco
Egyre nagyobb szerepet kap a környezettudatosság a Tesco-nál. A legnagyobb brit kiskereskedelmi üzletlánc kitűzött célja, hogy 2050-re egy olyan vállalattá váljon, mely zeró széndioxid-kibocsátás mellett képes működni. Ezt elsősorban új, “zöld” üzletek létrehozásával kívánják megteremteni. Az erőfeszítések persze gazdaságilag is megtérülnek, a társaság az Egyesült Királyságban mintegy 100 millió fontot takarít meg a zöld-programok révén.
A társaság 2009-ben Cambridgeshire-ben nyitotta meg első zeró széndioxid kibocsátással működő üzletét, mely a legújabb környezetvédelmi szempontok szerint épült, és az elektromos áram mellett saját megújuló energiát is felhasznál. A Tesco-nak van ilyen üzlete már Csehországban is, és az idén egy újabbat nyit majd Thaiföldön.
A Tesco-nak nem áll szándékában szabadalmaztatni az általa alkalmazott környezetvédelmi technológiákat, más cégek előtt is nyitva áll a kapu, hogy kövessék példáját. A Tesco becslései szerint egyébként az Egyesült Királyságban az üvegházhatású gázkibocsátás 70%-ban a lakossági fogyasztókhoz köthető.
Ezek az erőfeszítések nemcsak a környezettudatosságot erősítik, hanem gazdaságilag is megtérülnek. Az Egyesült Királyságban a Tesco mintegy 100 millió fontot (162 millió USD) takarít meg a fent említett programok révén – adta hírül a Financial Times.
A Tesco kapcsán további hír, hogy a társaság a HSBC egy befektetési alapjával, valamint a Metro-val közös tranzakciót hajtott végre, melynek révén három bevásárlóközpontot vásároltak meg Kínában, összesen 280 millió dollárért.
Ez a második közös ügylet volt a HSBC NF China Real Estate Fund, a Metro és a Tesco között, melynek keretében két bevásárlóközpontot vettek meg Fuzhou-ban és Xiamenben, egyet pedig Shenyang-ban. Mindhárom üzletközpont jelenleg is fejlesztés alatt van.
“Az ingatlanfejlesztéseket a Tesco koordinálja, aki egy igen tapasztalt partner, jó referenciái vannak Európában és Ázsiában egyaránt” – nyilatkozta Stuart Jackson, a HSBC vezető ingatlanpiaci szakértője. “A beruházások kitettséget biztosítanak a lakossági fogyasztás irányába, ami gyorsan növekszik” – tette hozzá.
Az első közös vállaklozást a fent említett cégek még 2009 decemberében valósították meg, ekkor egy bevásárlóközpontot és két egyéb ingatlanfejlesztést eszközöltek észak-kelet Kínában – írja a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >