Magazin: Egyre tudatosabbak a fogyasztók, de van még mit tanulni
Bár a funkcionális élelmiszerek piaca évről évre bővül, a fogyasztók növekvő igényeinek eleget téve mind több gyártó és forgalmazó igyekszik szélesíteni portfólióját ebben a szegmensben is, még ma sem teljesen tisztázott, pontosan milyen árucikkek tartoznak ebbe a termékkörbe. Funkcionálisnak azon termékeket tartjuk, amelyek élvezeti értékükön túl valamilyen speciális diétába is illeszthetőek, alapanyaguk vagy vitamin- és/vagy ásványianyag-tartalmuk miatt a tudatos táplálkozás iránt érdeklődő fogyasztók számára egészséges alternatívát kínálnak.
A Norbi Update Lowcarb Zrt. szakemberei úgy látják, a funkcionális élelmiszerek piacát a különböző „divatirányzatok” határozzák meg. Elmondásuk szerint még csak most kezd kialakulni a tudatosság, például a vásárlók szem előtt tartják a fehérjebevitelt, de azt már kevésbé követik nyomon, hogy milyen minőségű és miből származó fehérjével dúsították élelmiszereiket.
– Óriásit nőtt a piac, akárcsak a közelmúltban is, de egyelőre nem érte utol a még gyorsabban növekvő keresletet. Nagyon sok energiát fordítunk termékfejlesztésre, így sikerül tartanunk piaci pozícióinkat – jelzi Hampuk Zsolt.
A termékfejlesztési igazgató azt is hozzáteszi, hogy a fogyasztók nem csupán az árat magát vizsgálják, sokkal inkább az ár-érték arányt az íz, hozzáadott érték és a piaci konkurencia kínálatának tekintetében. Ahogy a piac tágul, úgy válnak tudatosabbá, naprakészebbé a vásárlók, lépnek be új és új szereplők, ez pedig természetszerűen az árverseny fokozódásához vezet.
A Norbi Update Lowcarb Zrt. egyes termékei a hagyományos élelmiszerekhez képest megnövelt rosttartalommal, mások több fehérjével, megint mások fehérje- és rostdúsítással, esetleg vitaminok hozzáadásával készülnek a csökkentett szénhidráttartalom és a hozzáadott cukor teljes visszaszorítása mellett.
– Cégünk folyamatos termékfejlesztést végez a teljes, bő 300 terméket tartalmazó portfólióján. Nincs ez másként a funkcionális élelmiszerek terén sem. Két hete hoztunk ki a piacra egy fehér zsemlét 13% fehérjetartalommal a hagyományos 5,1%-kal szemben. Rostban gazdag és 55%-kal csökkentett a szénhidráttartalma. Jelenleg a karácsonyi termékekre fókuszálunk – tájékoztat Hampuk Zsolt.
A Cerbona Élelmiszergyártó Kft. értékesítési és marketingvezetője arra emlékeztet, hogy a funkcionalitás egyre jobban előtérbe kerül az élelmiszerpiacon. A Cerbona is évről évre lépést tart ezzel az irányvonallal, és ennek következtében alakul át a termékeik portfóliója is.
– A funkcionális termékek vásárlásánál legnagyobb hangsúlyt a keresett funkció teljes körű biztosítása adja: ha egy gluténérzékeny vásárló gluténmentes terméket keres, akkor neki a legfontosabb szempont, hogy a választott termék 100%-osan megfeleljen ezen kritériumnak. Kiemelt fontosságú még a jó minőség is, s ha mindezeknek megfelel a termék, akkor a vásárló hajlandó akár magasabb árat fizetni az adott termékért – hangsúlyozza Mészáros Balázs.
A Cerbona nagy hangsúlyt fektet a funkcionális termékek fejlesztésére, lépést tartva a piaci változásokkal és a fogyasztói igények sokoldalúságával.
– Példaként említenénk a Sport termékcsaládunkat, melynek müzliszeletei – Slim, Energy és Protein szeletek – funkcionális termékek, mert fogyasztásuk sportolás előtt, alatt vagy után javasolt a hobbisportolók számára. Folyamatosan új termékekkel jelenünk meg a piacon ebben a szegmensben, melyek innovatívak és sikeresek is egyben – jelzi Mészáros Balázs.
A vállalat gluténmentes termékcsaládja nemrég bővült új tagokkal: GM müzliszeleteik most már 4-fajta ízben elérhetőek, a müzlikedvelőknek pedig 2 új GM müzlit kínálnak magvas-gyümölcsös, illetve csokoládés-mandulás ízekben. A Sport termékcsalád tekintetében is terveznek portfólió-bővítést, hamarosan megismerhetik majd fogyasztóik a Sport Protein müzlijüket és zabkásájukat is.
Fókuszban az allergének és az egészségvédő hatás
Balázs Brigitta, a Hunorganic Kft. brand managere is egyetért abban, hogy a piacot az aktuális étkezési divat és a reklámhordozókban megjelenő információk befolyásolják.
– Az internethasználat egyre népszerűbb az idősebb generáció körében is, így az információk, trendek egyre könnyebben és gyorsabban eljutnak a célközönséghez. Fontos nagy hangsúlyt fektetni a – hiteles forrásból származó – online kommunikációra és edukációra egyaránt.
A Hunorganic Kft.-t érintő szegmensben is befolyással bírnak a bloggerek, véleményvezérek, aktuális divatirányzatok. Esetünk viszont komplexebb, hiszen befolyásoló tényező a fogyasztható alapanyagok köre is. Elsődleges vásárlási szempont az allergének jelenléte a termékben, másodlagos a plusz egészségvédő hatás – fejti ki Balázs Brigitta.
A Hunorganic Kft. új generációs NATURBIT gluténmentes termékei már kevesebb keményítőt tartalmaznak, alapanyagaik a hajdina, köles, csicseriborsólisztek, tápiókakeményítő, valamint rostanyagok.
– Ezek az élelmiszerek nem pusztán jóllakottságérzetet adnak gyorsan felszívódva, hanem jelentős mennyiségű rostot, ásványi anyagot is tartalmaznak, ezzel jobb életminőséghez juttatva a fogyasztókat. Nagy hangsúlyt fektetünk az innovációra és termékfejlesztésre. Célunk hiánypótló termékek fejlesztése, illetve szortimentünk folyamatos felülvizsgálata – avat be a Hunorganic Kft. brand managere. Hozzáteszi: az aktuális trendeknek eleget téve számos egyszerűen felhasználható új céllisztünk került kifejlesztésre az idei évben. Választékukban megtalálható például Linzer-pite, Gofri-amerikai palacsinta, Nokedli, Tortilla, vagy éppen Pizza lisztkeverék.
A vállalatnál folyamatos kísérletek folynak cukor- és gluténmentes termékcsaládjuk megalkotására, amelyben fő szempont, hogy megbízható, 100%-ig gluténmentes forrásból származó, természetes alapanyagok kerüljenek felhasználásra.
A Naturbit esernyőmárka alatt a Mimen, azaz minden allergéntől mentes termékcsaládjuk felel meg legjobban a funkcionális élelmiszerek körének. Alternatív gabonák és reform alapanyagok felhasználásával készülnek, így a multiallergiában szenvedők körében méltán népszerű.
– Magyar gyártó révén könnyen, viszonylag rövid időn belül tudunk reagálni fogyasztóink visszajelzéseire, folyamatosan figyeljük az újabb felmerülő igényeket. Számos témába vágó kiállításon jelen vagyunk, szorosan együttműködünk a Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesületével és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével, így kerülve közelebb fogyasztóinkhoz – jegyzi meg Balázs Brigitta.
– Az egészségtudatos, kiegyensúlyozott táplálkozás iránti igény hazánkban is egyre nő, ahogy a különböző ételallergiával, -intoleranciával élők száma is, így ez a piac évről évre folyamatosan bővül – fűzi hozzá Révfalvi Andrea.
A Detki Keksz Kft. marketingmenedzsere arról ad számot, hogy régi, jól bevált, főként cukormentes termékeiket folyamatosan keresik a vásárlóik, emellett az újonnan bevezetett cukormentes kekszeik is egyre több helyen elérhetőek, valamint a gluténmentes KexChips termékcsaládjuk iránt is növekszik a kereslet, így ezen funkcionális termékeik forgalma évek óta folyamatosan nő.
– Mivel fogyasztóink is különbözőek, ezért Detki kekszekből is több árszegmensben kínálunk az egészségre pozitív hatással bíró alternatívát az alacsonyabb árú háztartási keksztől, a gabonás és zabtermékeken át a biokekszig – mondja Révfalvi Andrea.
A Detki Keksz Kft. cukormentes kekszei már régóta népszerűek. A kifejezetten cukorbetegek, diétázók számára készült omlós kekszeik receptúráját az idei évre átalakították, és új, Cukormentes Édes néven, megújult csomagolásban, még finomabb ízben és omlósabb állagban vezették be év elején újra a piacra.
– Ugyancsak újdonság és máris igen keresett a cukormentes Cookies kekszcsaládunk, amely kétféle, csokidarabos és kakaós ízben nyújt édes élvezetet a cukrot kerülők számára is. Legjelentősebb termékünk a szinte minden magyar otthonban megtalálható háztartási keksz. Ebből az alapélelmiszernek számító kekszből is kínálunk már régóta a gyermekek számára kalciummal dúsított változatot, míg a cukorbetegeknek, diétázóknak az édesítőszerrel készült cukormentes változatot vagy a búzakorpával és búzacsírával készült szintén cukormentes Cukor Stop kekszünket ajánljuk. Óvodás és kisiskolás gyermekeknek készítjük a vitaminozott és/vagy különféle ásványi anyagok hozzáadásával készült Lurkó kekszcsaládot, amelynek teljes kiőrlésű tagja is van, míg a Detki Bio Babakeksszel már a legkisebbek számára is egészséges nasi alternatívát kínálunk – fejti ki Révfalvi
Andrea.
A 2011-ben debütált Zabálom termékcsalád bevezetésének célja is az egészséges táplálkozás népszerűsítése volt, a vállalat zabtermékeinek népszerűsége azóta is töretlen.
– Sós snackjeink között a KexChips bevezetésekor igazi újdonságnak számított hazánkban: kemencében sütjük aranybarnára, így kifejezetten alacsony zsírtartalma miatt népszerű az egészségesebb sós ropogtatnivalót keresők között. Ráadásul gluténmentes, így a gluténra érzékenyek is fogyaszthatják – egészíti ki a marketingmenedzser.
Megbízhatóság és minőség
Bánkúti Fatime, az Omega Bázis Kft. marketing managere arra hívja fel a figyelmet, hogy az árérzékenység ebben a kategóriában is jelen van, azonban a magasabb árszint jobban elfogadott a konvencionális termékekhez képest. A mentes és funkcionális élelmiszereknél kiemelten fontos a megbízhatóság és a standard minőség, de a vásárlói lojalitás is erősebb ebben a szegmensben.
Az ABY’S márkát forgalmazó Omega Bázis Kft. legújabb innovációs iránya a gluténmentes, úgynevezett kényelmi késztermék kategória fejlesztése: természetes és gluténmentes snackcsalád mellett kövön sült pizzalappal, tortillával és kenyérfélékkel léptek a piacra.
Minden Aby’s bio hidegen sajtolt olaj, őrlemény csíráztatott magvakból készül, szabadalmaztatott technológia alapján.
– Gluténmentes sütőipari termékeinknél, egy nemzetközi egyetem élelmiszer-kutatóival együttműködve sikerült olyan receptúrákat kikísérletezni, amelyekkel nemcsak gluténmentes, hanem egyben természetes alapanyagokat tartalmazó pékárukat készítünk, tartósítószer nélkül. Új termékeink abban is egyediek a piacon, hogy az ízviláguk közel van a tradicionális, sokak által kedvelt snackekhez, pizzalaphoz. Gluténmentes sütőipari portfóliónkat folyamatosan fejlesztjük: a fenti elvek mentén tervezzük zsemle, magvas rúd és panírmorzsa készítését is – tájékoztat Bánkúti Fatime, az Omega Bázis Kft. marketing managere.
A cég az elmúlt évben vezette be új, gluténmentes sütőipari technológiáját, mellyel a meglévő bio-, csíráztatott portfóliójukat bővítették. A technika és receptúra segítségével nem egyszerűen gluténmentes pizzalapot, snacket, kenyérféléket tudnak előállítani, ezek a termékek egyéb funkcionalitással is bírnak, pl. mentesek tojástól/laktóztól, tartósítószertől, és kizárólag vegán alapanyagokkal dolgoznak. Értékesítésük növekedését elsősorban ezen új termékkör bevezetése jelentette.
– A választásnál fontos szempont, hogy a termékek, amellett, hogy megfelelnek a „mentes” kritériumoknak, finomak és élvezetesek is legyenek. Igen keresettek a glutén-, laktóz-, szója- és allergénmentes, valamint a cukormentes termékek. A legnépszerűbb termékünk a gluténmentes sóspálcika – avat be Balogh Erika, a Biopont Kft. marketing vezetője.
A Biopont Kft. termékei biotermékek, válogatott alapanyagokból, gondos ellenőrzés mellett készülnek, emellett nagyon sok közöttük a gluténmentes is.
– Cégünk erőssége új termékek fejlesztése, folyamatosan bővítjük kínálatunkat. Újdonságaink ebben az évben a gluténmentes lencsesnack sós és hagymás borsos ízekben, a gluténmentes bajor sóspálcika, a gluténmentes panírmorzsa, a rizs és kukoricakása. Természetesen a jövő évre is tartogatunk meglepetéseket! – hangsúlyozza Balogh Erika, a Biopont Kft. marketingvezetője.
Egészséges összetevők, élvezetes íz
Bár a Coca-Cola Magyarország csak nemrégiben lépett be a funkcionálisnak nevezhető italok piacára új növényi italcsaládjával, az AdeZ-zel és a vitaminokkal, ásványi anyagokkal dúsított Cappy+ termékcsaláddal, a számok stabil fogyasztói érdeklődést mutatnak.
– Mindkét termékcsaládunk tagjait versenyképes áron vásárolhatják meg a fogyasztók a szegmensen belül. Mindemellett azt tapasztaljuk, hogy fogyasztóink számára nagyon fontos az íz, így fejlesztéseink során kiemelt szempontként határoztuk meg, hogy ne csak a hozzáadott tápanyagokban rejlő előnyöket, de a legjobb ízt is kapják a termékeink – fejti ki Kölcsei Gergely, a vállalat növényi ital és juice portfóliójáért felelős brand managere.
Az AdeZ és a Cappy+ termékek hozzáadott vitaminokat és/vagy ásványi anyagokat vegyítenek az igazán gazdag, finom ízű italokban, amelyek a vegán étrendbe is beilleszthetőek.
– A tej helyett is fogyasztható AdeZ esetében kihangsúlyoznánk, hogy a növényi alapú italok mindegyike – hozzáadott cukor nélkül is – bársonyos, krémes élményt és egyedülálló ízvilágot nyújt, valamint kiváló választás a változatosabb ízek kedvelőinek, miközben a kiegyensúlyozott táplálkozás alapkellékeként is tekinthetünk rá. A termék összesen hatféle variánssal járul hozzá a különböző étrendekhez és életmódokhoz – avat be Kölcsei Gergely.
A vállalat rendszeresen jelenik meg újabb és újabb ízekkel, valamint termékcsaládokkal, folyamatosan vizsgálva a piaci igényeket és a fogyasztói visszajelzéseket. Kimondott céljuk az, hogy teljes üdítőital-gyártó vállalattá váljanak, ezt többek között minél szélesebb portfólióval szeretnék elérni.
– Italainkat az üzletekben igyekszünk mind könnyebben elérhetővé tenni fogyasztóinknak, így például másodlagos kihelyezésként a Cappy+ termékekkel zöldség-gyümölcs osztályokon is megjelenünk, illetve tekintettel arra, hogy a termékek alkalmasak a reggeli fogyasztásra is, a pékáruosztályon is megtalálhatják őket a vásárlók. Emellett, mivel új kategóriákról van szó, különösen fontos a helyes kommunikáció. A hirdetési felületek kiválasztásánál fontos szempont, hogy a jövőbeni potenciális kategória fogyasztóinkat is el tudjuk érni a termékünk üzenetével. Emiatt televíziós és out of home hirdetési megoldások is szerepelnek a médiatervünkben – avat be a brand manager.
Nehéz újat mutatni az étrend-kiegészítők piacán
Szép Judit, a Magyarországi Étrendkiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesületének elnökségi tagja az étrend-kiegészítő termékek piacáról szót ejtve arról tájékoztat, hogy globálisan vizsgálva ezt a szegmenst, egy dinamikusan növekvő, állandóan változó és erőteljesen árérzékeny preferenciával rendelkező teret látunk. A sok esetben kiforratlan jogszabályi környezet, illetve a piaci szereplők számának szignifikáns növekedése folyamatos megújulásra készteti a régi, meghatározó szereplőket is.
– A mérhető termékforgalom jelentős része a patikákon keresztül zajlik, ahol a patikaláncok, beszerzési társulások kialakulása, átalakulása határozza meg leginkább a piac működésének feltételeit. Emellett az internetes kereskedelem térnyerése készteti a cégeket fejlesztésekre, az új kereskedelmi csatornába való belépésre, ahol azonban sokkal nehezebb megküzdeni a jogszabályi keretekből kilépő, ellenőrizhetetlen konkurenciával, mint a hagyományos patikai és reformélelmiszer-értékesítési pontokon. Új kihívások elé állítja az iparági szervezeteket is a minőségért folytatott küzdelem, amelyben a MÉKISZ évek óta vezető szerepet vállal – jelzi Szép Judit.
Elmondása szerint határozottan érezhető az étrend-kiegészítőt vásárlók körében a fogyasztói szokások változása. Előtérbe került az egészségtudatos, preventív gondolkodás, amellyel szeretnék a fogyasztók megőrizni megfelelő egészségi állapotukat. Szükséges kompenzálni a felgyorsult, egészségtelen életvitel káros hatásait, akár a stressz okozta nehézségeket, vagy csupán lehetőséget adva maguknak a minőségi életvitelre idősebb korban is. Ennek fényében kedveltek az immunerősítő és multivitamin-készítmények, kiemelkedő forgalmat mutatnak az Omega-3 tartalmú, illetve magnéziumalapú termékek.
– Az étrend-kiegészítők fejlesztése, innovatív újdonságok piacra lépése elsősorban a jogszabályi megkötöttségek miatt korlátozott. A készítmények meghatározott összetevőket tartalmazhatnak, amelynek a lehetőségeit már sok évvel ezelőtt kihasználta a piac, így a vitamin és ásványi anyagok felhasználása terén jelentős újdonságra nem számíthatunk. Kizárólag az innovatív technológiai megoldások pezsdíthetik a piacot, mint például a liposzómás formulák megjelenése – vetíti előre a MÉKISZ elnökségi tagja, akitől azt is megtudjuk, hogy az utóbbi évek csomagolási trendje a megapack kiszerelés volt. Tekintettel az árérzékeny gondolkodás által meghatározott vásárlói preferenciákra, maguk a forgalmazók is előnyben részesítették a méretgazdaságos, nagyobb kiszereléseket. Ez ugyan nominálisan magasabb költséget jelentett a vásárló számára, mégis szívesen választották a tablettaszámra jutó alacsonyabb költség miatt.
Bővülő funkcionális termékkínálat
A SPAR Magyarország a piacra lépése óta kiemelt jelentőséget tulajdonít az egészségtudatos életmód népszerűsítésének, amelynek legfontosabb eleme a minőségi táplálkozás és az aktív életvitel. Ennek megvalósításában nyújt komplex segítséget a SPAR Életmód Program, amelynek újdonsága a 2018 szeptemberében megjelent ét&rend címet viselő könyv.
A SPAR vásárlóinak szerteágazó támogatást nyújt a megfelelő termékválaszték biztosításával. Az áruházlánc bővítette az egészségtudatos életformát elősegítő, illetve a speciális étrendhez szükséges termékeit: idén csaknem megduplázódott ezen árucikkek száma, 640-ről 1100-ra nőtt a legnagyobb alapterületű SPAR és INTERSPAR áruházakban.
– A szárazáru-, tej- és húskészítmények kategóriáiban pedig nagymértékben növeltük a bio, a glutén- és laktózmentes, valamint a speciális igényekhez és tudatos táplálkozáshoz köthető termékek számát. A SPAR hálózatában további kínálatbővítés is várható, a vállalat a vásárlói trendeknek megfelelően, például több növényi alapú, sajtjellegű termék forgalmazását tervezzük. A komplex segítségnyújtást teszi teljessé a nemrégiben megjelent receptkönyv, valamint a szabadidős tömegsportrendezvények támogatása, népszerűsítése, mint amilyen a SPAR Budapest Maraton Fesztivál – mondja Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A kevesebb só alacsonyabb vérnyomáshoz vezethet
A Kometa ’99 Zrt. az idei évben a kék matricával jelölt árucikkek sótartalmát 25%-kal csökkentette.
– Termékeink nem sorolhatóak a kifejezetten funkcionális kategóriába, de termékfejlesztéseink eredményeként tökéletesen beilleszthetők a helyes étrendbe, mivel hozzáadott glutén-, laktóz-, tejfehérjementesek, és szóját sem használunk gyártásunk során. A magas sóbevitel a magas vérnyomás egyik rizikófaktora, és mi magyarok az ajánlott mennyiségnél lényeges több sót fogyasztunk, ezért mint felelős gyártó csökkentettük termékeink sótartalmát. Csökkentet sótartalmú termékeink kommunikációja kiemelten edukációs jellegű. Hiszünk abban, amit csinálunk, sőt, nemcsak fogyasztjuk saját termékeinket, de arcunkat is adjuk azokhoz. Ezért mára már reklámjainkban csak kométások és saját gyermekeink szerepelnek, valamint ügyvezető igazgatónk, aki személyesen vállal garanciát a termékek kiváló minőségéért – jelzi Bódi Krisztina, a Kometa ’99 Zrt. marketingigazgatója.
Termesztett gomba: a természetes csodaszer
A Bio-Fungi Kft. szakemberei a termesztett gomba pozitív tulajdonságaira hívják fel a figyelmet.
– A csiperkegombát gyakran említik a rákellenes harc egyik alapvető élelmiszereként. Egyrészt a csiperkegomba hatóanyagai mind az aromatáz, mind pedig az 5-alfa-reduktáz enzim működését képes gátolni. Ez a két enzim hozható összefüggésbe egyrészt a prosztatarák kialakulásával, másrészt megakadályozza a szervezetben lévő ösztrogénszint túlzott megemelkedését, amely a mellrák kialakulásáért tehető felelőssé – hangsúlyozza Vattamány Ágnes.
A marketingreferenstől azt is megtudjuk, hogy a termesztett gomba az egyedüli, amely kis mennyiségben D2-vitamint és nagyobb mennyiségben ergoszterolt tartalmaz. A D-vitamin nem károsodik főzés hatására sem, ami így nem korlátozza az ételek elkészítésének változatosságát. Ezenkívül a termesztett gomba glutén- és laktózmentes, gyakorlatilag nem tartalmaz zsírt, nagyon alacsony a kalóriatartalma, ellenben igen magas élelmi rostot tartalmaz, így cukorbetegek, szívbetegek, diétázók és sportolók is fogyaszthatják.
– Megjelentek branded termékeink is „Amigo, a mi gombánk” márkanéven, amelyekkel a SPAR, Metro, Auchan és Tesco üzleteiben találkozhatnak a vásárlók. A friss mellett megjelentek szárított gombatermékeink is, amelyeknek köszönhetően mindig lehet otthon termesztett gomba, mivel hosszú az eltarthatósága és nem igényel hűtést. Az ízanyagokat koncentráltan tartalmazza, intenzív az íze, konyhakész termék – fűzi hozzá Vattamány Ágnes.
Budai Klára
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >Csúcsmodern péküzemet létesített a SPAR Felső-Ausztriában
Új, korszerű péküzemet nyitott a SPAR Austria az INTERSPAR hipermarketek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >