Egyre többet ér az Amazon
Átvette a negyedik legértékesebb amerikai vállalat címét az Amazon az Exxon Mobiltól a New York-i tőzsde hétfői kereskedésében – derült ki a MarketWatch amerikai gazdasági hírportál beszámolójából.
Az internetes kiskereskedelemmel foglalkozó Amazon árfolyama a reggeli kereskedésben 0,70 százalékkal 764,12 dollárra emelkedett, míg az Exxon Mobil olajvállalaté 2 százalékkal 87,13 dollárra esett, így az Amazon piaci kapitalizációja 362,1 milliárd dollárt, az Exxoné pedig 361,6 milliárd dollárt tett ki.
Mindkét vállalat a múlt héten tette közzé második negyedéves eredményeit tartalmazó gyorsjelentését.
Az Amazon forgalma 31 százalékkal 30,4 milliárd dollárra emelkedett, nyeresége pedig 857 millió dollárra az egy évvel korábbi 92 millió dollárról. A vártnál jobb adatoknak köszönhetően a piaci tőkeértéke alapján szerdán még „csak” a hetedik legértékesebb amerikai vállalat három nap alatt három helyet lépett előre, miután közel 4 százalékkal emelkedett árfolyama.
Az Exxon Mobil nyeresége az alacsony olajárak miatt 60 százalékkal 1,7 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbi 2,5 milliárd dollárról. Az árbevétel 22 százalékkal, 57,69 milliárd dollárra esett, az elemzők által várt 60,64 milliárd dollár alá. Ez a legrosszabb eredmény 1999 óta, a vállalat profitja már a hetedik, árbevétele a nyolcadik negyedéve folyamatosan csökken éves szinten.
Az Amazon árfolyama az utóbbi 52 hét során a 451 és 770,50 dollár között mozgott, a részvény éves hozama 41,53 százalék. Az Exxon részvényeivel ugyanezen idő alatt a 66,55 és 95,55 dollár közötti sávban kereskedtek, az éves hozam 12,3 százalék.
A New York-i tőzsdén forgó négy legértékesebb vállalat mindegyike immár a technológiai szektorhoz tartozik. Az első helyezett Apple piaci tőkeértéke 565,9 milliárd dollár, a Google anyavállalata, az Alphabet 549,6 milliárd dollárt, a Microsoft pedig 440 milliárd dollárt ér. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Milánóban nyitott fizikai üzletet az Amazon
Az Amazon megnyitotta első fizikai üzletét Olaszországban Amazon Parafarmacia &…
Tovább olvasom >Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >