Egyre többet ér az Amazon
Átvette a negyedik legértékesebb amerikai vállalat címét az Amazon az Exxon Mobiltól a New York-i tőzsde hétfői kereskedésében – derült ki a MarketWatch amerikai gazdasági hírportál beszámolójából.
Az internetes kiskereskedelemmel foglalkozó Amazon árfolyama a reggeli kereskedésben 0,70 százalékkal 764,12 dollárra emelkedett, míg az Exxon Mobil olajvállalaté 2 százalékkal 87,13 dollárra esett, így az Amazon piaci kapitalizációja 362,1 milliárd dollárt, az Exxoné pedig 361,6 milliárd dollárt tett ki.
Mindkét vállalat a múlt héten tette közzé második negyedéves eredményeit tartalmazó gyorsjelentését.
Az Amazon forgalma 31 százalékkal 30,4 milliárd dollárra emelkedett, nyeresége pedig 857 millió dollárra az egy évvel korábbi 92 millió dollárról. A vártnál jobb adatoknak köszönhetően a piaci tőkeértéke alapján szerdán még „csak” a hetedik legértékesebb amerikai vállalat három nap alatt három helyet lépett előre, miután közel 4 százalékkal emelkedett árfolyama.
Az Exxon Mobil nyeresége az alacsony olajárak miatt 60 százalékkal 1,7 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbi 2,5 milliárd dollárról. Az árbevétel 22 százalékkal, 57,69 milliárd dollárra esett, az elemzők által várt 60,64 milliárd dollár alá. Ez a legrosszabb eredmény 1999 óta, a vállalat profitja már a hetedik, árbevétele a nyolcadik negyedéve folyamatosan csökken éves szinten.
Az Amazon árfolyama az utóbbi 52 hét során a 451 és 770,50 dollár között mozgott, a részvény éves hozama 41,53 százalék. Az Exxon részvényeivel ugyanezen idő alatt a 66,55 és 95,55 dollár közötti sávban kereskedtek, az éves hozam 12,3 százalék.
A New York-i tőzsdén forgó négy legértékesebb vállalat mindegyike immár a technológiai szektorhoz tartozik. Az első helyezett Apple piaci tőkeértéke 565,9 milliárd dollár, a Google anyavállalata, az Alphabet 549,6 milliárd dollárt, a Microsoft pedig 440 milliárd dollárt ér. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >