Egyre több „zöld” Tesco

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 02. 05. 08:00

Még nem készült el a tavalyi mérleg, de az biztos, hogy az eredeti tervhez képest elmaradtak a gazdálkodási és forgalmi mutatószámok – mondta Hackl Mónika, a Tesco Globál Zrt. kommunikációs vezetője, de hozzátette: a pénzügyi válság jeleire az esztendő negyedik negyedévére módosított terveiket sikerült teljesíteni 2008-ban.Indokolta a tervváltoztatást, hogy a lakosság váratlanul jelentősen visszafogta kiadásait. A vásárlások intenzitását tükröző, kissé csökkenő kosárátlagértékek is bizonyítják, hogy helyénvaló volt a terv korrekciója.
Idén nyitották meg a kilencvenedik hipermarketet, ezzel összesen 144 Tesco üzlet, 49 benzinkút van az országban.
Az elmúlt időszak nagyszabású beruházásának számít a fővárosi, Bécsi úti áruház megnyitása. Hackl Mónika elmondta azt is, hogy az októberben megnyitott áruház méretét tekintve nem a legnagyobb, viszont építészeti szempontból a többi áruháztól eltérő megoldásokat alkalmaztak. Az áruház azon törekvés első képviselője, amely egy alapvetően új irányt jelez a Tesco életében, hiszen mind külsőleg, mind belső kialakítás tekintetében is eltér a korábban megszokottaktól. Átalakultak a csemege-, halpultok, az üzleten belül helyett kapott egy kávézó, a prémium kategóriás borok polcait is kicserélték, hogy a nemes italokat méltó helyen találja meg a vásárló. A műszaki és a ruházati osztály padlóburkolatot kapott. Az otthonosság, a kellemes és tetszetős környezet, a korszerű belsőépítészeti megoldások alkalmazása mind-mind egyetlen célt szolgálnak, amely nem más, mint hogy a vásárlást igazi élménnyé tegye, megnyerve ezáltal a vásárlók tetszését és reményeik szerint „hűségét”.
Az új üzletek már mind ilyen kialakításúak lesznek, s a folyamatos felújítás során ugyanilyen megoldásokkal cserélik fel a korábban megszokottat. Az új Tesco-épületeken már sokféle környezetkímélő és energiatakarékosságot szolgáló megoldást lehet találni. Ilyen a budaörsi áruház tetején található szolárpanel. Ennek különlegessége, hogy nyáron az üzlet klimatizálásában jut szerephez. Megemlítette a gyáli napkövető napelemrendszert, a kísérleti szélerőműveket. Különlegesnek számít a szolnoki áruház zöld teteje, a tetőre telepített talaj és a növények nyáron az épület hűtésében, télen fűtésében vesznek részt.
Több kísérleti stádiumban lévő kereskedelemtechnikai újításról is beszámolt. A szélesebb körű elterjesztésük a teszt eredményétől függ. Megemlítette az elektronikus árucímkét, a különböző intelligens logisztikai szoftvereket. Ez utóbbi nagyon fontos fejlesztés, hiszen a Tesco Magyarországon két nagy – gyáli és herceghalmi – logisztikai központból látja el áruval áruházait, s e rendszer akkor működik pontosan, ha sehol nincs árufelesleg, de hiány se.
A marketingkommunikáció területéről példát hozva megemlítette, hogy több nagyáruházban beszállító partnereiknek felajánlották, hogy áruikra felhívhatják a figyelmet a bluetooth (vezeték nélküli mobilkommunikáció) megoldással. Különböző video- vagy állóképes reklámokkal elérhetik az áruház területén lévő, és bluetooth-os reklámok vételére vállalkozó vásárlókat.
A Tesco 37 üzletében vezeti be az automatás visszaváltó rendszert. Az ötösével visszaváltott PET-palackokért 5, az alumíniumdobozokért 10 forintot fizetnek a környezettudatos vásárlóknak. Az üvegvisszaváltóban leadott vagy az automatába bedobott italcsomagolás után járó összeget a vevők levásárolhatják az áruházban. A hipermarket a hulladékot az üvegvisszaváltóban szelektálja, bálázza, majd a szerződött hulladékkezelőn keresztül eljuttatja a hulladékhasznosítóhoz.

Kapcsolódó cikkeink