Egyre több vásárló fizet a boltban hitelkártyával
2023 második negyedévében, annak ellenére, hogy a fogyasztás csökkent, érdekes tendenciákat figyelhettünk meg a hitelkártyás vásárlások terén a hazai kiskereskedelmi szektorban. Az MNB adatai alapján látszik, hogy nőtt a hitelkártyákkal végrehajtott vásárlások száma és értéke, ami részben ellentmond az általános fogyasztási tendenciának.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/credit-card-machine-gf6e52bdc6_1920.jpg)
Visszaeső fogyasztás mellett is sok a hitelkártyás fizetés
Az adatok szerint 2023 második negyedévének végén összesen 9 963 567 hazai kibocsátású fizetési kártya volt forgalomban, ebből 1 109 431 volt hitelkártya. Ez azt mutatja, hogy az embereknek továbbra is szükségük van hitelkártyákra a mindennapi pénzügyeik intézéséhez. A hitelkártyák túlnyomó többségét lakossági ügyfelek használják, ami azt jelenti, hogy az embereknek szükségük van ezekre az eszközökre a napi bevásárlások, kiadásaik és egyebek kezeléséhez – írja a Pénzcentrum.
Érdekesség, hogy a hitelkártyás vásárlások értéke is nőtt a második negyedévben. Míg az előző negyedévben csökkent a vásárlások összértéke, most 10,1%-kal nőtt, elérve a 297 559 millió forintot. Ez azt sugallja, hogy az emberek nemcsak gyakrabban használták hitelkártyáikat, hanem magasabb értékű vásárlásokat is hajtottak végre velük.
Az adatokból az is kiderül, hogy a kiskereskedelmi szektorban zajlott a legtöbb hitelkártyás tranzakció. A vásárlások 90%-a fizikai kereskedőknél történt, míg az internetes vásárlások, postai és telefonos megrendelések csak 10%-ot tettek ki. Ez azt mutatja, hogy az emberek továbbra is preferálják a hagyományos bolti vásárlásokat, de az online vásárlások is növekvő tendenciát mutatnak.
Összességében tehát láthatjuk, hogy a hitelkártyák népszerűek és elterjedtek a hazai kiskereskedelemben, és az emberek továbbra is aktívan használják őket, még akkor is, ha a fogyasztás általánosságban visszaesett. A hitelkártyák rugalmasságot és kényelmet kínálnak az embereknek a pénzügyeik kezeléséhez, és ez a trend tovább erősödhet a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Jöhet a QR-kódos fizetés Magyarországon
Magyarország a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján, technológiai elmaradottsága okán, átugrotta a…
Tovább olvasom >Nagyot tervez robbantani a Revolut
A digitális bankolás területén egyik vezető szereplője, a Revolut, 500…
Tovább olvasom >Sok vendéglátóegység szabotálja a kártyás fizetést
Egy budapesti kávézó esete újra felveti a kártyaelfogadás körüli vitákat:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >