Egyre több vásárló fizet a boltban hitelkártyával
2023 második negyedévében, annak ellenére, hogy a fogyasztás csökkent, érdekes tendenciákat figyelhettünk meg a hitelkártyás vásárlások terén a hazai kiskereskedelmi szektorban. Az MNB adatai alapján látszik, hogy nőtt a hitelkártyákkal végrehajtott vásárlások száma és értéke, ami részben ellentmond az általános fogyasztási tendenciának.

Visszaeső fogyasztás mellett is sok a hitelkártyás fizetés
Az adatok szerint 2023 második negyedévének végén összesen 9 963 567 hazai kibocsátású fizetési kártya volt forgalomban, ebből 1 109 431 volt hitelkártya. Ez azt mutatja, hogy az embereknek továbbra is szükségük van hitelkártyákra a mindennapi pénzügyeik intézéséhez. A hitelkártyák túlnyomó többségét lakossági ügyfelek használják, ami azt jelenti, hogy az embereknek szükségük van ezekre az eszközökre a napi bevásárlások, kiadásaik és egyebek kezeléséhez – írja a Pénzcentrum.
Érdekesség, hogy a hitelkártyás vásárlások értéke is nőtt a második negyedévben. Míg az előző negyedévben csökkent a vásárlások összértéke, most 10,1%-kal nőtt, elérve a 297 559 millió forintot. Ez azt sugallja, hogy az emberek nemcsak gyakrabban használták hitelkártyáikat, hanem magasabb értékű vásárlásokat is hajtottak végre velük.
Az adatokból az is kiderül, hogy a kiskereskedelmi szektorban zajlott a legtöbb hitelkártyás tranzakció. A vásárlások 90%-a fizikai kereskedőknél történt, míg az internetes vásárlások, postai és telefonos megrendelések csak 10%-ot tettek ki. Ez azt mutatja, hogy az emberek továbbra is preferálják a hagyományos bolti vásárlásokat, de az online vásárlások is növekvő tendenciát mutatnak.
Összességében tehát láthatjuk, hogy a hitelkártyák népszerűek és elterjedtek a hazai kiskereskedelemben, és az emberek továbbra is aktívan használják őket, még akkor is, ha a fogyasztás általánosságban visszaesett. A hitelkártyák rugalmasságot és kényelmet kínálnak az embereknek a pénzügyeik kezeléséhez, és ez a trend tovább erősödhet a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Késve fizeti ki a számláit a magyar vállalatok több mint fele
A magyar cégek 53 százaléka nem kapja meg határidőre a…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a különbség: drámaian romlik a nyugdíjak vásárlóértéke
2025-ben újabb jelentős visszaesést szenvedett el a nyugdíjak vásárlóereje a…
Tovább olvasom >Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kék bolygó: az élelmiszerhulladékot már rövid távon is hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány alapanyagként
Az élelmiszerhulladékot már rövid távon hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány…
Tovább olvasom >Az Anna-bálon ünnepel az idén harminc éves Édes Anna
Együtt ünnepli az Anna-bálok két évszázados múltját és az Édes…
Tovább olvasom >Visit Hungary: az októberi Turizmus Summiton a turizmus jövőjéről tanácskoznak
Milyen lesz az utazás jövője? Milyen hatással van a mesterséges…
Tovább olvasom >