Egyre több vásárló keresi a jobb minőségű termékeket húsvétkor
Továbbra is a sonkák, az édességek és a tojás forgalma nő meg leginkább a húsvéti időszakban, változás viszont, hogy évről évre egyre több vásárló keresi a jobb minőségű termékeket – erről számoltak be az MTI-nek nyilatkozó áruházláncok.
A CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója, Fodor Attila elmondta: tapasztalataik szerint a húsvéti ünnepek közeledtével először a csokifigurák iránt nő meg a kereslet. A CBA üzleteiben szintén egyre többen keresik a jó minőségű csokoládékat, jelenleg 75-80 százalékban ezeket veszik a fogyasztók, a tejbevonó masszából készült termékeket már kevesen vásárolják. A minőségi termékek drágábbak, de inkább ezekből választanak a vevők kisebb méretű figurákat.
A sonkaféleségeknél szintén a minőségi irányba tolódik el a kereslet, a hagyományosan érlelt, füstölt és pácolt termékek a legkedveltebbek. Az értékesítésben azonban még nincs olyan arányuk, mint a csokoládéknál a minőségi termékeknek, a gyorspácolású, olcsóbb termékek továbbra is keresettek – mondta a kommunikációs igazgató. A füstölt árukból az átlagos mennyiség tízszeresét adja el ilyenkor az üzletlánc.
Tojásból a húsvéti szezonban az átlagos időszak hét-nyolcszorosát értékesítik. Fodor Attila szerint komoly piaci változást okozott az a 2012-ben életbe lépett rendelet, amely szerint a tojásoknál fel kell tüntetni a tömegre vetített egységárat. Ez átrendezte a fogyasztói szokásokat, míg korábban a legkisebb méretű tojás fogyott leginkább, most 75-80 százalékban a közepes méretű tojásokat választják a vevők – közölte.
A kommunikációs igazgató emlékeztetett: ez azért is kedvező, mert az „S” méretű tojások nagyobb arányban importból származnak, a hazai termelőknél az „M” méretűek a legelterjedtebbek, és a kereslet efelé mozdult el.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. arról számolt be, hogy a forgalom egyre inkább az ünnepnapok felé tolódik, karácsonykor és szilveszterkor is tapasztalható volt, hogy a fogyasztók egyre később veszik meg az ünnepi asztalra valót.
Az áruházlánc a tavalyi évhez hasonlóan az idén is körülbelül 1300-1400 tonna füstölt késztermék eladását tervezi a húsvéti szezonban. A különböző sonkák és füstölt termékek forgalma lényegesen megnő az ünnep előtti időszakban, a húsvétot megelőző öt hétben fogy el a teljes éves mennyiség 40-45 százaléka. A legnépszerűbb termékek a hátsó csülök, a parasztsonka, a parasztlapocka, a kötözött lapockasonkák, a füstölt tarják, karajok, a csomagolt parasztsonka, valamint a frikandó sonka.
A hazai Tescóban kapható valamennyi húsvéti füstölt sonka 100 százalékosan hazai feldolgozású termék. A tojások között a magyarországi termelői tojás aránya a teljes forgalom több mint 80 százaléka, és ez a szám folyamatosan emelkedik – közölte a társaság.
A Tesco magyarországi áruházaiban több mint 4 millió csokoládé figura fogyott el tavaly a húsvéti időszakban, ehhez hasonló forgalmat várnak 2014-ben is. A társaság szintén a minőségi termékek iránti érdeklődést tapasztalja, általában a legkeresettebbek a valódi csokoládéból készített 60-100 grammos csokinyulak, illetve az 50 gramm alatti csokitojások, a táblás csokoládéból pedig a 100 grammos kiszerelés.
Az ünnepi édességek közül különösen népszerűek a kalácsok, a teasütemények és a piskóták – közölte a Tesco.
Az Auchan magyarországi áruházaiban tavaly a húsvét előtti héten 30 százalékos forgalomnövekedést tapasztaltak, az idén is erre, vagy ezt meghaladó növekedésre számítanak.
A tapasztalatok szerint az ünnepi édességek közül egyre népszerűbbek a hazai márkák, illetve a valódi csokoládéból készült termékek. A vásárlók 85 százalékban a magas kakaótartalmú, valódi tej- vagy étcsokoládéból készült termékeket választják, és már csak 15 százalékban a bevonóból készülteket.
A várakozások szerint az áruházláncnál az idei húsvéti szezonban a korábbinál több, 400 tonna sonkaféle fogy majd el. A sonkák közül a legkeresettebb a hagyományos érlelésű parasztsonka, a füstölt-főtt tarja, a füstölt csülök és a füstölt-főtt frikandó sonka. Egyre több vásárló választja a hagyományos sózással, füstöléssel készülő, tartósítószer nélküli termékeket.
A húsvéti időszakban az alkoholtartalmú italokból is több fogy. Egy átlagos hónaphoz képest az időjárástól függően 20-30 százalékkal nő a tömény alkoholos italok forgalma, a legnépszerűbbek a pálinkák, a prémium gyomorkeserűk, a whisky és a vodka. Sörökből 20-25 százalékkal többet adnak el az előző hónapok átlagához képest, de erősödik húsvétkor a középkategóriás borok forgalma is.
Az Auchan hangsúlyozta: az áruházlánc hazai beszállítóinak száma évről évre nő, jelenleg az 1500 beszállító 90 százaléka, 1350 hazai vállalkozás. Az ünnepi időszakban a sonkafélék 90 százaléka magyar beszállítóktól érkezik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >