Egyre több nemzetközi cég számít a kínai fogyasztókra
Ahhoz, hogy globálisan jól menjen az üzlet, először Kínában kell nyerni – írja a WARC több nemzetközi cég megkérdezése nyomán.
Egyre több márkatulajdonos tekint Kínára komplexebb módon, mint pusztán olcsó munkaerőre és gyártóbázisra – derül ki a WARC cikkéből. Mindez azt jelzi, hogy előtérbe kerülnek a helyi fogyasztók, akik nemcsak sokan vannak, hanem körükben egyre nő a vásárlóerő is.
A Ford például 5 milliárd dollárt fektetett be kínai tevékenysége fejlesztésébe, és 2015-ig a tervek szerint 15 új modellt dob piacra az országban. Russel Scoular, az autógyártó regionális vezetője egyenesen azt mondta: ahhoz, hogy a szektorban valaki globálisan sikert arasson, először Kínában kell nyernie.
A cikk szerint mások is hasonló stratégiát követnek. „A fogyasztóknak egyre több az elkölthető jövedelmük, egyre inkább megfizetik a minőséget, nőnek az elvárásaik, és közben folyamatosan a neten lógnak” – foglalta össze Kimberly-Clark marketingért és értékesítésért felelős alelnöke.
A Nestlé eközben helyi K+F tevékenységét turbózza fel. Eddig Pekingben és Sanghajban voltak jelen, ezt két újabb egység egészíti ki. A márkatulajdonos – másokkal együtt – arra törekszik, hogy valóban megértse a kínai fogyasztókat, ahhoz ugyanis túl nagy és potens a piac, hogy ne kifejezetten a helyi fogyasztók szája íze szerint fejlesszenek. (mediapiac.com)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >