Egyre több nemzetközi cég számít a kínai fogyasztókra
Ahhoz, hogy globálisan jól menjen az üzlet, először Kínában kell nyerni – írja a WARC több nemzetközi cég megkérdezése nyomán.
Egyre több márkatulajdonos tekint Kínára komplexebb módon, mint pusztán olcsó munkaerőre és gyártóbázisra – derül ki a WARC cikkéből. Mindez azt jelzi, hogy előtérbe kerülnek a helyi fogyasztók, akik nemcsak sokan vannak, hanem körükben egyre nő a vásárlóerő is.
A Ford például 5 milliárd dollárt fektetett be kínai tevékenysége fejlesztésébe, és 2015-ig a tervek szerint 15 új modellt dob piacra az országban. Russel Scoular, az autógyártó regionális vezetője egyenesen azt mondta: ahhoz, hogy a szektorban valaki globálisan sikert arasson, először Kínában kell nyernie.
A cikk szerint mások is hasonló stratégiát követnek. „A fogyasztóknak egyre több az elkölthető jövedelmük, egyre inkább megfizetik a minőséget, nőnek az elvárásaik, és közben folyamatosan a neten lógnak” – foglalta össze Kimberly-Clark marketingért és értékesítésért felelős alelnöke.
A Nestlé eközben helyi K+F tevékenységét turbózza fel. Eddig Pekingben és Sanghajban voltak jelen, ezt két újabb egység egészíti ki. A márkatulajdonos – másokkal együtt – arra törekszik, hogy valóban megértse a kínai fogyasztókat, ahhoz ugyanis túl nagy és potens a piac, hogy ne kifejezetten a helyi fogyasztók szája íze szerint fejlesszenek. (mediapiac.com)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >