Egyre több nemzetközi cég számít a kínai fogyasztókra
Ahhoz, hogy globálisan jól menjen az üzlet, először Kínában kell nyerni – írja a WARC több nemzetközi cég megkérdezése nyomán.
Egyre több márkatulajdonos tekint Kínára komplexebb módon, mint pusztán olcsó munkaerőre és gyártóbázisra – derül ki a WARC cikkéből. Mindez azt jelzi, hogy előtérbe kerülnek a helyi fogyasztók, akik nemcsak sokan vannak, hanem körükben egyre nő a vásárlóerő is.
A Ford például 5 milliárd dollárt fektetett be kínai tevékenysége fejlesztésébe, és 2015-ig a tervek szerint 15 új modellt dob piacra az országban. Russel Scoular, az autógyártó regionális vezetője egyenesen azt mondta: ahhoz, hogy a szektorban valaki globálisan sikert arasson, először Kínában kell nyernie.
A cikk szerint mások is hasonló stratégiát követnek. „A fogyasztóknak egyre több az elkölthető jövedelmük, egyre inkább megfizetik a minőséget, nőnek az elvárásaik, és közben folyamatosan a neten lógnak” – foglalta össze Kimberly-Clark marketingért és értékesítésért felelős alelnöke.
A Nestlé eközben helyi K+F tevékenységét turbózza fel. Eddig Pekingben és Sanghajban voltak jelen, ezt két újabb egység egészíti ki. A márkatulajdonos – másokkal együtt – arra törekszik, hogy valóban megértse a kínai fogyasztókat, ahhoz ugyanis túl nagy és potens a piac, hogy ne kifejezetten a helyi fogyasztók szája íze szerint fejlesszenek. (mediapiac.com)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >