Egyre több kkv lép be a marketingpiacra
A cégek számára már nem drága a marketing, csak a meg kell ismerni a megfelelő eszközöket – állította a KKV Marketing Expo főszervezője. Szerinte a vevők elérése minden vállalkozás számára kifizethető, de kevés még, aki igazán jól teljesít a marketingben, a többség „bénázik”.
„Sok a tévhit, például, hogy a marketing drága, csak a multik játékszere, illetve hogy bonyolult feladat – egyik sem igaz” – mondta Wolf Gábor a Marketing Commando tanácsadó cég vezetője. A cégvezető ugyanakkor úgy látta, hogy sokan még nem ismerik az elérhető eszközöket. Wolf Gábor szerint „van egy mag, akik nagyon jól csinálják, de a többség még bénázik”.
Szerinte nem szabad az iparági versenytársakat másolni, mert az belterjes marketinghez vezet, ahol mindenki ugyanazt csinálja, illetve azt is rossz reflexnek tartotta, hogy a cégek az árakkal akarnak versenyezni. „Ha új termék bevezetéséről van szó, akkor szinte biztos, hogy a piaci áraknál magasabb áron érdemes pozícionálni” – vélte a szakértő, aki szerint ez teremti meg egy cég piaci értékét.
A cég vezetője szerint trendnek számít, hogy a kis- és középvállalkozások (kkv-k) belépnek a marketingpiacra és „nem csak kiírják a boltra, hogy nyitva”. Ehhez hozzájárult az is, hogy az online média demokratizálta, mindenki számára hozzáférhetővé tette az értékesítési eszközöket. „Régen úri szabóság volt a marketing, a web miatt konfekció lett” – magyarázta. Kifejtette, hogy egy honlap készítése, egy videó összeállítása és terjesztése, a közösségi terek kihasználása alig kerül valamibe. A Marketing Commando egy vásár és konferencia keretében is támogatja a kkv-k marketingstratégiáját, idén harmadik alkalommal rendezte meg a KKV Marketing Expót Budapesten – írja az [origo].
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >