Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német nyelvterületen működő kereskedelmi vállalatok kommunikációjában – derül ki a német EHI Retail Institute friss kutatásából. A megkérdezett cégek több mint 80%-a rendszeresen alkalmazza az AI-t szövegírásra, képek és videók szerkesztésére, illetve kutatási célokra.

Tízből nyolc cég rendszeresen használja az AI-t szövegírásra, képek és videók szerkesztésére, illetve kutatási célokra
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Kétharmaduk a technológia használata eredményeként jelentős idő- és költségmegtakarítást tapasztal, különösen a szövegek esetében, amelyek minőségét többségük jónak, illetve kiválónak ítéli. Ugyanakkor a vizuális tartalmak létrehozása és a koncepcióalkotás kapcsán már komolyabb kritikákat is megfogalmaztak a vizsgálatban részt vevők.
A technológia gyors térnyerése ellenére a szkepszis továbbra is jelentős: a válaszadók több mint 80%-a a félretájékoztatást, kétharmaduk pedig az algoritmikus torzítást és a felhasznált források átláthatatlanságát tartja a legnagyobb kockázatnak.
A felmerülő kockázatok ellenére azonban sokan pozitív hatásokat várnak: háromból két megkérdezett szerint az AI növelheti a márkaismertséget, közel minden második válaszadó pedig árbevétel-növekedést remél tőle. //
Kapcsolódó cikkeink
Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Áraiba, munkatársaiba és áruházaiba fektet be a Tesco
Mozgalmas éven van túl a Tesco. 2024 szeptemberében, tíz év után először…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: megtörtént a fordulat, előkerültek a hitelesek
A lakossági hitelezés egyértelműen fordulóponthoz érkezett. A 2023 eleji visszaesés…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >