Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német nyelvterületen működő kereskedelmi vállalatok kommunikációjában – derül ki a német EHI Retail Institute friss kutatásából. A megkérdezett cégek több mint 80%-a rendszeresen alkalmazza az AI-t szövegírásra, képek és videók szerkesztésére, illetve kutatási célokra.

Tízből nyolc cég rendszeresen használja az AI-t szövegírásra, képek és videók szerkesztésére, illetve kutatási célokra
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Kétharmaduk a technológia használata eredményeként jelentős idő- és költségmegtakarítást tapasztal, különösen a szövegek esetében, amelyek minőségét többségük jónak, illetve kiválónak ítéli. Ugyanakkor a vizuális tartalmak létrehozása és a koncepcióalkotás kapcsán már komolyabb kritikákat is megfogalmaztak a vizsgálatban részt vevők.
A technológia gyors térnyerése ellenére a szkepszis továbbra is jelentős: a válaszadók több mint 80%-a a félretájékoztatást, kétharmaduk pedig az algoritmikus torzítást és a felhasznált források átláthatatlanságát tartja a legnagyobb kockázatnak.
A felmerülő kockázatok ellenére azonban sokan pozitív hatásokat várnak: háromból két megkérdezett szerint az AI növelheti a márkaismertséget, közel minden második válaszadó pedig árbevétel-növekedést remél tőle. //
Kapcsolódó cikkeink
Már a magyarok is tömegesen használják az AI-platformokat keresésre
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >GKI: A szolgáltató szektorban gyorsan terjed az AI, a többi szektorban csak döcög a bevezetés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A szállásadók több, mint fele tervezi bevezetni az AI-t a következő egy évben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban nyitott disztribúciós központot a dán Normal diszkont
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >26 százalékkal többet szánnak a magyarok idén a karácsonyra
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Coface: Ezek a régió legnagyobb vállalatai – A Mol eggyel hátrébb csúszott, nagyot mentek a Lidl-leányok
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

