Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német nyelvterületen működő kereskedelmi vállalatok kommunikációjában – derül ki a német EHI Retail Institute friss kutatásából. A megkérdezett cégek több mint 80%-a rendszeresen alkalmazza az AI-t szövegírásra, képek és videók szerkesztésére, illetve kutatási célokra.

Tízből nyolc cég rendszeresen használja az AI-t szövegírásra, képek és videók szerkesztésére, illetve kutatási célokra
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Kétharmaduk a technológia használata eredményeként jelentős idő- és költségmegtakarítást tapasztal, különösen a szövegek esetében, amelyek minőségét többségük jónak, illetve kiválónak ítéli. Ugyanakkor a vizuális tartalmak létrehozása és a koncepcióalkotás kapcsán már komolyabb kritikákat is megfogalmaztak a vizsgálatban részt vevők.
A technológia gyors térnyerése ellenére a szkepszis továbbra is jelentős: a válaszadók több mint 80%-a a félretájékoztatást, kétharmaduk pedig az algoritmikus torzítást és a felhasznált források átláthatatlanságát tartja a legnagyobb kockázatnak.
A felmerülő kockázatok ellenére azonban sokan pozitív hatásokat várnak: háromból két megkérdezett szerint az AI növelheti a márkaismertséget, közel minden második válaszadó pedig árbevétel-növekedést remél tőle. //
Kapcsolódó cikkeink
GKI Elemzés: A bizalom lehet a kulcs a mesterséges intelligencia elterjedésében
A GKI júliusban 1000 fős reprezentatív mintán kutatást végzett a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a bőrproblémák felismerését a dm és a Dermanostic
Új digitális szolgáltatással bővült a dm drogérialánc kínálata Németországban: a…
Tovább olvasom >Alkalmazkodni vagy eltűnni – így maradhatnak versenyben a cégek az AI és válságok korában
Hogyan lehet talpon maradni egy olyan világban, ahol egyik nap…
Tovább olvasom >További cikkeink
Maradt a 2 százalékos infláció az euróövezetben júliusban
Június után júliusban is 2 százalék volt az éves infláció…
Tovább olvasom >A magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemelést a következő 12 hónapban
A kis- és középvállalkozások (kkv) 65 százaléka a következő 12…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >