Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 05. 11:11

Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német nyelvterületen működő kereskedelmi vállalatok kommunikációjában – derül ki a német EHI Retail Institute friss kutatásából. A megkérdezett cégek több mint 80%-a rendszeresen alkalmazza az AI-t szövegírásra, képek és videók szerkesztésére, illetve kutatási célokra.

Tízből nyolc cég rendszeresen használja az AI-t szövegírásra, képek és videók szerkesztésére, illetve kutatási célokra

A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Kétharmaduk a technológia használata eredményeként jelentős idő- és költségmegtakarítást tapasztal, különösen a szövegek esetében, amelyek minőségét többségük jónak, illetve kiválónak ítéli. Ugyanakkor a vizuális tartalmak létrehozása és a koncepcióalkotás kapcsán már komolyabb kritikákat is megfogalmaztak a vizsgálatban részt vevők.

A technológia gyors térnyerése ellenére a szkepszis továbbra is jelentős: a válaszadók több mint 80%-a a félretájékoztatást, kétharmaduk pedig az algoritmikus torzítást és a felhasznált források átláthatatlanságát tartja a legnagyobb kockázatnak.

A felmerülő kockázatok ellenére azonban sokan pozitív hatásokat várnak: háromból két megkérdezett szerint az AI növelheti a márkaismertséget, közel minden második válaszadó pedig árbevétel-növekedést remél tőle. //

Kapcsolódó cikkeink