Egyre több házi tejet fogyasztunk
Bár a tejpiacot még a hipermarketek uralják, mára 4500 hazai vállalkozásnál készül ház sajt, tejtermék. Évente mintegy 150 millió liternyi házi tej fogy el a hazai piacon.
Változnak a hazai tejfogyasztási szokások – hangzott el Tej Terméktanács által szervezett, a 36. Tej Világnap alkalmából tartott szakmai találkozón, amelyen a magyar tejágazat helyzetét értékelték a meghívott szakértők és szakemberek.
A találkozón elhangzott: miközben a lakosság többsége továbbra is nagyáruházakban szerzi be napi tejét, kialakult egy olyan termelői réteg, amelyik a háztól értékesíti a tejet, vajat, túrót, tejfölt, sajtot.
Információink szerint már éves szinten már több mint 150 millió liter tej már így jut a fogyasztókhoz, azaz évente, fejenként tizenöt liter ilyen házi tejet fogyaszt a hazai vásárló. Hasonlóképp: immáron 4500 vállalkozás készít házi sajtot, s értékesíti helyben, vagy a közeli régióban termékeit.
Somogyi Imre tejipari mérnök tanár elmondta, hogy éppen ezért alakították át a szakoktatás rendszerét, s olyan OKJ tanfolyamokat indítanak, amelyeken néhány hét alatt elsajátíthatók a sajtkészítés fogásai. Ezután a vállalkozók már kifogástalan minőségű termékekkel versenyezhetnek a nagyokkal.
Istvánfalvi Miklós, a terméktanács elnöke bemutatta azt a tízéves stratégiai program fontos célja, hogy a hazai tejfogyasztás mértéke ismét elérje a 24 évvel ezelőtti szintet, amikor is a jelenlegi 148 literrel szemben 200 literes lesz az egy főre jutó évenkénti tejfogyasztás. E program része az is, hogy a belföldi értékesítésben 80:20 százalékban osztozna hazai és importtermékek aránya – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >