Nőtt a sörfogyasztás tavaly
A sörfogyasztást Magyarországon általában az időjárás befolyásolja leginkább. Azonban idén a labdarúgó-világbajnokság is megdobhatja a magyarok által elfogyasztott sör mennyiségét és értékét. Egyre népszerűbbek a kézműves és prémium sörök – olvasható az origo-n.
A magyar sörfogyasztásról közölt adatokat a Világgazdaság. Ebből az derül ki, hogy 2017-ben minimálisan, de bővült a magyar sörfogyasztás. Mennyiségben 1 százalékos, még értékben 4 százalékos volt a növekedés.
A sör hazai kiskereskedelmi forgalma közel 140 milliárd forintot ért el.
Az idei növekedés szempontjából a legfontosabb tényező a fogyasztásban a hőmérséklet, de a labdarúgó-világbajnokság is felpörgetheti a fogyasztást.
A Világgazdaság által megkérdezett áruházak 5-7 százalékos emelkedést várnak 2018-ban, a legpörgősebb időszak a nyári, itt realizálódik az éves forgalom 35-40 százaléka.
A Nielsen piackutató szerint a legkedveltebbek továbbra is a hagyományos sörök, ezek adták az értékesítés 90 százalékát. A maradék tíz százalékon az ízesített sörök (7 százalék) és a félbarna, búza- és kukoricasörök osztoztak. A magyar sörök aránya 50 százalék felett van.
A Tesco elárulta azt is, hogy négyből öt sört dobozos formában vesznek meg, az üveges sörök aránya 13 százalék, míg 7 százalékos a műanyag palackos kiszerelés részaránya.
A hipermarketek szerint egyre népszerűbbek a prémium márkás, a cseh és a kézműves sörök, de az alkoholmentes radlerek forgalma is szépen nőtt. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >