Egyre több egészséges élelmiszer fogy Olaszországban
Továbbra is dinamikusan nő Olaszországban az egészséges élelmiszerek, köztük a „mentes”, allergénmentes és tápanyagban gazdag termékek iránti kereslet a GS1 Italy legfrissebb vizsgálata szerint.
Az Osservatorio Immagino jelentés több mint 140.000 élelmiszerterméket elemzett, és megállapította, hogy a „mentes” termékek jelentik a legnagyobb kategóriát az egészséges élelmiszerek piacán – több mint 14.100 ilyen termék található a szupermarketek polcain.
2023-ban az ezeknek a termékeknek az eladásából származó bevételek meghaladták a 8,1 milliárd eurót, ami 9,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A csökkentett zsírtartalmú termékek, például a görög joghurt, skyr, a hagyományos kekszek, a pulykahús és az UHT tej is jelentős – 0,4% mennyiségi és +11,5% értékbeli – növekedést mutatott. A „hidrogénezett zsírok nélkül” címkével ellátott termékek, mint a kekszek, péksütemények, torták és margarinok 1,7%-os mennyiségi és 15,2%-os értékbeli növekedést értek el.
A cukorcsökkentett termékek iránti kereslet is növekszik. A gyümölcsalapú lekvárok, szószok, gyümölcskonzervek, hagyományos kekszek és gyümölcsitalok értékesítése 1,9%-kal nőtt mennyiségben, és 18,3%-kal értékben elérve az 1,4 milliárd eurót. A „hozzáadott cukor nélküli” termékek szintén népszerűek: forgalmuk 5,4%-os mennyiségi és 18,5%-os értékbeli növekedéssel 791 millió eurót ért el.
Az ételintoleranciával, illetve allergiával élők számára készült termékek eladásait az infláció állította kihívások elé – értékben 6,2%-kal 4,7 milliárd euróra nőttek, de mennyiségi forgalmuk 3,9%-kal csökkent –, ám így is jelentős szerepet töltenek be a kiskereskedelemben. A gluténmentes termékek mennyisége bár 4,4%-kal csökkent, értékben továbbra is erősek maradtak (értékbeli forgalmuk +5,2% növekedéssel 3,2 milliárd eurót ért el). A laktózmentes termékek, különösen a funkcionális joghurtok, is ellenálltak a nehézségeknek (-1,3% mennyiségben, +8,9% értékben, 1,9 milliárd euró).
A különböző tápanyagokkal dúsított termékek iránti igény szintén egyre magasabb, forgalmuk meghaladta az 5 milliárd eurót (+10%). A fehérjében gazdag élelmiszerek, így a friss és UHT tej, grana sajtok, fehérjealapú ételek és sportolóknak szánt termékek 1,88 milliárd eurós forgalmat generáltak, és 12,8%-os éves növekedést értek el.
A GS1 Italy kutatási igazgatója, Marco Cuppini szerint a fogyasztók egyre tudatosabbak, és keresik az egészséges termékeket, míg a gyártók igyekeznek megfelelni ezeknek az igényeknek.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fagylalt-komp és balatoni ízek csatája – jön a Balaton Fagyija választás
Május 9-én nemcsak a Tihany és Szántód közötti kompjárat indul…
Tovább olvasom >Gulyáságyúval és tacskófutammal indul a food truck szezon
Több száz éves „food truckok” érkeznek a Kincsem Parkba –…
Tovább olvasom >Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >