Egyre több cégvezető derűlátó a jövőt illetően
Úgy tűnik, a vállalatvezetők maguk mögött hagyták félelmeiket az elhúzódó recesszió miatt. Az egy évvel korábbi borúlátás helyére a jövőbeli növekedésbe vetett bizalom lépett – írja Globális Vezérigazgatói Felmerésében a PricewaterhouseCoopers.
A PwC felmérése kimutatta, hogy világszerte a vállalatvezetők 81%-a derűlátó a következő 12 hónapot illetően, míg 18%-uk állította, hogy továbbra is pesszimista. Egy éve még a megkérdezettek 35%-a volt borúlátó és mindössze 64%-uk bizakodó.
A visszatérő optimizmus a munkaerő bővítési tervekben nyilvánul meg leginkább, márpedig a felmérésben résztvevő vállalatvezetők csaknem 40%-a erre készül. A válaszadók 25%-a azonban 2010-ben is létszámcsökkentést tervez. Összehasonlításként ez az arány egy évvel korábban még 50% volt.
A vállalatvezetők egyértelműen foglaltak állást a túlzott szabályozás veszélyeiről. A többség ellenezte a kormányzati tulajdonszerzést a magánszférában még a legnehezebb időkben is.
A vállalatvezetők közel felét nyugtalanítja, hogy a recesszió maradandó változást okozott a fogyasztók viselkedésében. Legtöbbjük szerint a fogyasztók a jövőben fontosabbnak tartják majd a vállalatok társadalmi szerepvállalását (64%), kevesebbet költenek, és jobban spórolnak majd (63%).
A visszaesés elleni küzdelemben a megkérdezett vállalatvezetők csaknem 90%-a alkalmazott költségcsökkentést. Közel 80%-uk úgy nyilatkozott, hogy a következő három évben tovább próbálnak faragni költségeikből.
A vállalatvezetők körében világszerte a legnagyobb aggályra továbbra is az elhúzódó recesszió ad okot (65%), amelyet szorosan követ a túlszabályozástól való félelem (60%).
A vállalatvezetők több, mint 60%-a jelezte, hogy készülnek a klímaváltozás okozta hatásokra és úgy gondolják, hogy ezek az erőfeszítések cégük hírnevét is öregbíteni fogja – közli a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >