Egyre több bor fogy Kínában
Lendületesen nő a borfogyasztás Kínában, ahol a hagyományosan kedvelt nemzeti alkoholos italokat is háttérbe szoríthatja.
A Vinexpo szakmai szövetség január végi jelentése szerint 2013 során Kína – Franciaországot és Olaszországot megelőzve – a világ legnagyobb vörösbor-fogyasztó országává vált. Tavaly összesen 1,87 milliárd palack vörösbor fogyott, harmadával több az öt évvel azelőttinél. A fehérborokat és a rosét is beleszámítva 2015-re hárommilliárd palackra nőhet a fogyasztás, ezzel Kína – az Egyesült Államok, Olaszország, Franciaország és Németország után – bebiztosítja ötödik helyét a világ legnagyobb borpiacai között.
Bár a kínaiak által fogyasztott borok 80 százalékban belföldről származnak, növekszik az import is. A vámhivatal statisztikái szerint január és október között a behozatal több mint 31 százalékkal 311 millió literre nőtt, értéke 68 százalékkal 1,7 milliárd dollárra emelkedett. Iparági előrejelzések szerint ez a trend a jövőben is fennmarad, így az évtized közepére az Egyesült Királyság után Kína lehet a világ második legnagyobb borimportőre.
A China Daily napilap által megkérdezett szakértők szerint a borfogyasztás fellendülésének hátterében több ok is meghúzódik. Egyrészt az, hogy a bort egészségesebbnek tartják a családi összejövetelek és üzleti vacsorák alkalmával hagyományosan fogyasztott rizspálinkánál és más szeszes italoknál, másrészt bort inni és jó bort inni ma divatosnak számít az országban, emellett a bor ajándéktárgyként is egyre inkább terjed. Az iparág erősödéséhez érdekes módon a kínai kormány által még 2012 végén indított korrupció-ellenes kampány is hozzájárul, ennek következtében ugyanis a neves kínai alkoholgyártók termékei nem kívánatos vendégekké váltak a hivatali összejöveteleken, azokat pedig sokszor borral helyettesítették.
A piac korántsem telített: az egy főre jutó borfogyasztás tavaly mindössze 1,5 liter volt, ami nemzetközi összehasonlításban is alacsonynak számít, és jelentősen elmarad például a franciák 51,9 literes átlagától – derül ki a statisztikákból. (Szerencsi Ágnes, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >