Egyre több a minőségi növényi alapú saját márkás termék
A PLMA adatai szerint az európai saját márkás eladások 2023-ban 340 milliárd eurós rekordot érnek el. A V-Label szerint részben a vegán, organikus és mentes termékek fejlesztésének köszönhetően.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
A saját márkás értékesítés tavaly a teljes piaci növekedés 54%-át tette ki, és jelenleg az élelmiszerpiac összértékének 38,5%-át adja. A saját márkák forgalma 13%-kal nőtt 2023-ban, ami a gyártói márkák forgalomnövekedésének több mint kétszerese.
A V-Label egy tavaly publikált jelentése szerint az európai kiskereskedők többsége – így a REWE, Lidl, ALDI, Tesco, SPAR, Migros, Carrefour és BILLA – számára is tanúsít termékeket. Januárban a SPAR Austria közölte, hogy saját Veggie márkája öt év alatt több mint kétszeresére nőtt.
A PLMA tavalyi díjkiosztóján számos elismert termék volt vegán, ami szintén jól jelzi, hogy a kiskereskedők egyre több minőségi növényi alapú saját márkás terméket tartanak kínálatukban.
A V-Label arra a következtetésre jutott, hogy a saját márkás termékek kulcsfontosságúak a fogyasztói hűség szempontjából, mivel több mint tíz uniós országban a fogyasztók több mint 54%-a állítja, hogy rendszeresen felkeresi azokat az üzleteket, amelyekben kiváló minőségű saját márkás termékeket kínálnak.
– A V-Labelnél hálásak és büszkék vagyunk, hogy együtt dolgozhatunk a nagyobb kiskereskedőkkel, akik azért tanúsíttatják vegán és vegetáriánus termékeiket, hogy megkönnyítsék a fogyasztók választását – mondta Martin Ranninger, a V-Label International társigazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Európa kedvencei már itthon is elérhetők – díjnyertes termékek diszkont áron a Kifli.hu-n
Négy nemzetközi díjat nyert saját márkás termékeivel a Kifli.hu anyavállalata,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >