Egyre több a minőségi növényi alapú saját márkás termék
A PLMA adatai szerint az európai saját márkás eladások 2023-ban 340 milliárd eurós rekordot érnek el. A V-Label szerint részben a vegán, organikus és mentes termékek fejlesztésének köszönhetően.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
A saját márkás értékesítés tavaly a teljes piaci növekedés 54%-át tette ki, és jelenleg az élelmiszerpiac összértékének 38,5%-át adja. A saját márkák forgalma 13%-kal nőtt 2023-ban, ami a gyártói márkák forgalomnövekedésének több mint kétszerese.
A V-Label egy tavaly publikált jelentése szerint az európai kiskereskedők többsége – így a REWE, Lidl, ALDI, Tesco, SPAR, Migros, Carrefour és BILLA – számára is tanúsít termékeket. Januárban a SPAR Austria közölte, hogy saját Veggie márkája öt év alatt több mint kétszeresére nőtt.
A PLMA tavalyi díjkiosztóján számos elismert termék volt vegán, ami szintén jól jelzi, hogy a kiskereskedők egyre több minőségi növényi alapú saját márkás terméket tartanak kínálatukban.
A V-Label arra a következtetésre jutott, hogy a saját márkás termékek kulcsfontosságúak a fogyasztói hűség szempontjából, mivel több mint tíz uniós országban a fogyasztók több mint 54%-a állítja, hogy rendszeresen felkeresi azokat az üzleteket, amelyekben kiváló minőségű saját márkás termékeket kínálnak.
– A V-Labelnél hálásak és büszkék vagyunk, hogy együtt dolgozhatunk a nagyobb kiskereskedőkkel, akik azért tanúsíttatják vegán és vegetáriánus termékeiket, hogy megkönnyítsék a fogyasztók választását – mondta Martin Ranninger, a V-Label International társigazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
A fehérjére fókuszál a Kroger új saját márkája
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az Európai Parlament megszavazta a „vegaburger-tilalmat”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új élelmiszer saját márkát indított az Amazon az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Lojalitás újratöltve – ki nyeri a hűségháborút 2025-ben?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Művészek és rózsaszín kamionok hívják fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hatszoros Hungaropack-díjas lett a DS Smith – új szintre emeli a fenntartható csomagolás innovációját
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >