Egyre több a minőségi növényi alapú saját márkás termék
A PLMA adatai szerint az európai saját márkás eladások 2023-ban 340 milliárd eurós rekordot érnek el. A V-Label szerint részben a vegán, organikus és mentes termékek fejlesztésének köszönhetően.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
A saját márkás értékesítés tavaly a teljes piaci növekedés 54%-át tette ki, és jelenleg az élelmiszerpiac összértékének 38,5%-át adja. A saját márkák forgalma 13%-kal nőtt 2023-ban, ami a gyártói márkák forgalomnövekedésének több mint kétszerese.
A V-Label egy tavaly publikált jelentése szerint az európai kiskereskedők többsége – így a REWE, Lidl, ALDI, Tesco, SPAR, Migros, Carrefour és BILLA – számára is tanúsít termékeket. Januárban a SPAR Austria közölte, hogy saját Veggie márkája öt év alatt több mint kétszeresére nőtt.
A PLMA tavalyi díjkiosztóján számos elismert termék volt vegán, ami szintén jól jelzi, hogy a kiskereskedők egyre több minőségi növényi alapú saját márkás terméket tartanak kínálatukban.
A V-Label arra a következtetésre jutott, hogy a saját márkás termékek kulcsfontosságúak a fogyasztói hűség szempontjából, mivel több mint tíz uniós országban a fogyasztók több mint 54%-a állítja, hogy rendszeresen felkeresi azokat az üzleteket, amelyekben kiváló minőségű saját márkás termékeket kínálnak.
– A V-Labelnél hálásak és büszkék vagyunk, hogy együtt dolgozhatunk a nagyobb kiskereskedőkkel, akik azért tanúsíttatják vegán és vegetáriánus termékeiket, hogy megkönnyítsék a fogyasztók választását – mondta Martin Ranninger, a V-Label International társigazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű saját márkás szakkiállításra készül a PLMA
A Private Label Manufacturers’ Association (PLMA) május 20-21-én rendezi meg…
Tovább olvasom >Start-up-ba invesztál a német Weleda
A tanúsítvánnyal rendelkező natúrkozmetikumok és antropozófiai gyógyszerek forgalmazása terén globális…
Tovább olvasom >A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >