Egyre több a minőségi növényi alapú saját márkás termék
A PLMA adatai szerint az európai saját márkás eladások 2023-ban 340 milliárd eurós rekordot érnek el. A V-Label szerint részben a vegán, organikus és mentes termékek fejlesztésének köszönhetően.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
A saját márkás értékesítés tavaly a teljes piaci növekedés 54%-át tette ki, és jelenleg az élelmiszerpiac összértékének 38,5%-át adja. A saját márkák forgalma 13%-kal nőtt 2023-ban, ami a gyártói márkák forgalomnövekedésének több mint kétszerese.
A V-Label egy tavaly publikált jelentése szerint az európai kiskereskedők többsége – így a REWE, Lidl, ALDI, Tesco, SPAR, Migros, Carrefour és BILLA – számára is tanúsít termékeket. Januárban a SPAR Austria közölte, hogy saját Veggie márkája öt év alatt több mint kétszeresére nőtt.
A PLMA tavalyi díjkiosztóján számos elismert termék volt vegán, ami szintén jól jelzi, hogy a kiskereskedők egyre több minőségi növényi alapú saját márkás terméket tartanak kínálatukban.
A V-Label arra a következtetésre jutott, hogy a saját márkás termékek kulcsfontosságúak a fogyasztói hűség szempontjából, mivel több mint tíz uniós országban a fogyasztók több mint 54%-a állítja, hogy rendszeresen felkeresi azokat az üzleteket, amelyekben kiváló minőségű saját márkás termékeket kínálnak.
– A V-Labelnél hálásak és büszkék vagyunk, hogy együtt dolgozhatunk a nagyobb kiskereskedőkkel, akik azért tanúsíttatják vegán és vegetáriánus termékeiket, hogy megkönnyítsék a fogyasztók választását – mondta Martin Ranninger, a V-Label International társigazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Hiányzik valami?
A NÉGYOSZ Konferencia a fenntarthatóbb hazai élelmezési rendszerek kialakítása címmel…
Tovább olvasom >Növényi alapú márkát vezet be a piacra a világ legnagyobb tejtermékgyártója
„Enjoy!” néven indított új növényi alapú márkát a Lactalis. A franciaországi…
Tovább olvasom >Tovább drágítja a narancslevet a gyenge brazil termés
A világ legnagyobb narancslétermelőjének számító Brazília friss előrejelzése szerint mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >