Egyre több a külföldi Budapesten
2008. január–februárban a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest 2,7 százalékkal, a szálláshelyek árbevétele pedig folyó áron 8 százalékkal emelkedett. Az átlagnál gyorsabban, 9 százalékkal nőtt az Európai Unióból érkező vendégek által igénybe vett éjszakák száma, és 13 százalékkal haladta meg Budapest külföldi vendégeinek forgalma az előző év azonos időszakának szintjét.A KSH legfrissebb jelentéséből az is kiderül, hogy 2008 első két hónapjában 328 ezer külföldi vendég 845 ezer vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken. A vendégek száma 15, míg a vendégéjszakák száma 7 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A nagyobb küldő országok közül Németországból, Ausztriából kevesebben érkeztek, míg Románia, Oroszország és Nagy-Britannia esetében jelentősen nőtt a forgalom. Az Európai Unióból érkezett vendégek száma 16, a vendégéjszakák száma pedig 9 százalékkal emelkedett a korábbi év azonos időszakához viszonyítva.
A szállodákban eltöltött vendégéjszakák esetében csupán az egycsillagos kategóriákban figyelhető meg csökkenés (14%), az összes többinél nőtt az igénybevétel. Szállodatípusok szerint a vendégéjszakák száma a wellness-szállodák esetében mutatta a legnagyobb emelkedést (13 százalék). A megfigyelt időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 430 ezer belföldi vendéget és 947 ezer belföldivendég-éjszakát regisztráltak. A vendégek száma 6,4 százalékkal nőtt, míg a vendégéjszakák száma 0,7 százalékkal csökkent 2007 január–februárjához képest. A belföldivendég-éjszakák száma – a háromcsillagos szállodák kivételével – az összes szállodai kategóriában emelkedett. Az egycsillagos házakban 42, a négycsillagosokban 36 százalékkal, a szállodákban pedig összességében 4,8 százalékos volt a bővülés.
A szállodák átlagosan 36,5 százalékos szobakihasználtsággal működtek a vizsgált időszakban, amely 1,5 százalékponttal haladta meg a 2007 azonos időszaki foglaltságot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >