Egyre több a hibridlevél
Ugrásszerűen megnőtt a kereslet a járvány idején az online levélfeladás iránt. A hibridlevél típusú küldeményekkel elkerülhető a postai fizikai kapcsolat, hiszen a levelet egy digitális postahivatalban, elektronikusan kell feladni, a címzetthez mégis papíron jut el a küldemény. Egy átlagos hazai kis- és középvállalkozás esetében a postai ügyintézés heti 1-2 órát vesz igénybe, a havonta feladott levelek száma pedig 50 és 500 boríték között mozog – az 1000 fölötti leveleket sokan diákmunkával oldják meg, hogy csökkentsék a borítékolással töltött időt.
A postai szolgáltatások esetében is egyre többen keresik a digitális megoldásokat, így fokozódott az érdeklődés az utóbbi időszakban a hibridlevelek iránt is. Az online postahivatalban ugyanis elég feltölteni a feladásra szánt dokumentumot, a küldemény pedig ugyanúgy papíralapon jut el a címzetthez.
„Van, aki havonta csak 1-2 levelet küld, de akad olyan vállalat is, amelyik akár több tízezer küldeménnyel keres meg minket havi rendszerességgel. Utóbbi esetben értelemszerűen több időt és pénzt spórol a feladó a hibridlevél-szolgáltatással, a járványhelyzetben viszont egy darabot is biztonságosabb otthonról elküldeni, mint elsétálni a legközelebbi postahivatalba. Egy hibridlevél elküldése extrák nélkül egy cég részére egy postai bélyeg értéke (135 forint), így a papír, a nyomtatás költsége és a boríték ára is megspórolható” – mondta el Lénárt Balázs, az első hibridlevél-szolgáltatással foglalkozó hazai vállalat egyik alapítója.
Az online postahivatalban feladott leveleket akár 12 órán belül gyártják le és adják fel fizikai küldeményként a Magyar Postán, így a levél a feltöltés után ugyanazzal a hagyományos megoldással jut el a címzetthez. Így tértivevényes, ajánlott és elsőbbségi küldemény is létezik hibridlevél formában.
Habár a szolgáltatás mindenki számára elérhető, az utóbbi hetekben a nagyszámú levélküldeménnyel rendelkező vállalkozások érdeklődtek elsősorban. „Bár a legtöbb cég igyekszik digitalizálni a hivatalos ügyeit, sok olyan terület van, ahol továbbra is a papíralapú levél a hivatalos tájékoztatási forma. A legtöbb levelet a közüzemi szolgáltatók, a telekommunikációs és pénzügyi szektor, például a biztosítók, követeléskezelők küldik, de sokan használják marketingcélokra is” – tette hozzá Lénárt Balázs.
Kapcsolódó cikkeink
Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >