Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált 2024-ben a SPAR Magyarország három szomszédos országba. A mintegy 1,3 milliárd forint értékű, nagyrészt hazai beszállítóktól származó termékekkel Ausztria, Horvátország és Szlovénia sok száz SPAR üzletében találkozhatnak most már a vásárlók.
„Vállalatunk fontosnak tartja támogatni a magyar beszállítók piacra jutását, nemcsak hazánk vonatkozásában, de nemzetközi szinten is. Büszkék vagyunk rá, hogy a SPAR Magyarország a saját gyártású, valamint hazai beszállítóitól érkező termékeinek exportját az elmúlt évben növelni tudta az osztrák, a horvát és a szlovén SPAR szervezetek irányába”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR Magyarország saját üzemei és a beszállító partnerei révén saját márkás mirelit zöldségféléket, sajtokat, lekvárokat, fagylaltokat, zöldségkonzervet, üdítőitalokat és söröket, valamint különféle kisállat-eledeleket exportál Horvátországba és Szlovéniába. Emellett az elmúlt évben jelentős mennyiségben szállított a vállalat saját márkás, egészségtudatos növényi alapú termékeket a szlovén SPAR szervezet számára, Ausztriába pedig S-BUDGET gombakonzervet és S-BUGET paprikás szalámit juttatott el az osztrák SPAR megrendelésére.
Március közepén S-BUDGET fehérbab, S-BUDGET vörösbab, S-BUDGET bulgur és kuszkusz termékek indultak útnak, és ezek mellett további élelmiszerekre is bejelentette igényét az idei évre a SPAR Magyarország anyavállalata, a SPAR Ausztria.
A hazai gyártású S-BUDGET vörösbab, bulgur és kuszkusz termékek Ausztriában 350 üzletben, az S-BUDGET fehérbab és csicseriborsó pedig 1100 üzletben jelennek meg. A SPAR saját márkás termékek Szlovéniában 113, Horvátországban pedig 142 üzletben kerülnek a polcokra.
A teljes exportmennyiség 2024-ben 3 376 tonnát tett ki, az árucikkek értéke pedig meghaladta az 1,3 milliárd forintot. A saját márkás termékek egy része a SPAR Magyarország üllői raktárából kerül exportálásra, de vannak termékek, amelyek direktben a beszállítóktól jutnak a nemzetközi piacra.
„A SPAR Magyarország exporttevékenysége 2025-ben is folytatódik a három szomszédos ország irányába, és a vállalatunk idén is növelni szeretné a külpiacokra szállított élelmiszerek mennyiségét, hogy továbbra is támogatni tudjuk a hazai vállalkozásokat”
– tette hozzá Maczelka Márk.
Kapcsolódó cikkeink
Tudásból karrier – a SPAR a duális képzés élén
A SPAR évek óta aktív támogatója a hazai szakképzés legnagyobb…
Tovább olvasom >Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >Jelentős megtakarítást tesznek lehetővé a SPAR újrahasznosítási megoldásai
nnovatív kezdeményezéseket indított fenntarthatósági törekvéseivel összhangban az újrahasznosítás területén a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség az árréscsökkentés kivezetését javasolja
Az árréscsökkentés kivezetését javasolja az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ); a…
Tovább olvasom >Május második felében dől el, marad-e az árréscsökkentés
Amikor a kormány bevezette az árréscsökkentést, úgy döntött, hogy május…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 6,2 százalékkal emelkedtek
2025 márciusában az ipari termelői árak átlagosan 7,3 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >