Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált 2024-ben a SPAR Magyarország három szomszédos országba. A mintegy 1,3 milliárd forint értékű, nagyrészt hazai beszállítóktól származó termékekkel Ausztria, Horvátország és Szlovénia sok száz SPAR üzletében találkozhatnak most már a vásárlók.
„Vállalatunk fontosnak tartja támogatni a magyar beszállítók piacra jutását, nemcsak hazánk vonatkozásában, de nemzetközi szinten is. Büszkék vagyunk rá, hogy a SPAR Magyarország a saját gyártású, valamint hazai beszállítóitól érkező termékeinek exportját az elmúlt évben növelni tudta az osztrák, a horvát és a szlovén SPAR szervezetek irányába”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR Magyarország saját üzemei és a beszállító partnerei révén saját márkás mirelit zöldségféléket, sajtokat, lekvárokat, fagylaltokat, zöldségkonzervet, üdítőitalokat és söröket, valamint különféle kisállat-eledeleket exportál Horvátországba és Szlovéniába. Emellett az elmúlt évben jelentős mennyiségben szállított a vállalat saját márkás, egészségtudatos növényi alapú termékeket a szlovén SPAR szervezet számára, Ausztriába pedig S-BUDGET gombakonzervet és S-BUGET paprikás szalámit juttatott el az osztrák SPAR megrendelésére.
Március közepén S-BUDGET fehérbab, S-BUDGET vörösbab, S-BUDGET bulgur és kuszkusz termékek indultak útnak, és ezek mellett további élelmiszerekre is bejelentette igényét az idei évre a SPAR Magyarország anyavállalata, a SPAR Ausztria.
A hazai gyártású S-BUDGET vörösbab, bulgur és kuszkusz termékek Ausztriában 350 üzletben, az S-BUDGET fehérbab és csicseriborsó pedig 1100 üzletben jelennek meg. A SPAR saját márkás termékek Szlovéniában 113, Horvátországban pedig 142 üzletben kerülnek a polcokra.
A teljes exportmennyiség 2024-ben 3 376 tonnát tett ki, az árucikkek értéke pedig meghaladta az 1,3 milliárd forintot. A saját márkás termékek egy része a SPAR Magyarország üllői raktárából kerül exportálásra, de vannak termékek, amelyek direktben a beszállítóktól jutnak a nemzetközi piacra.
„A SPAR Magyarország exporttevékenysége 2025-ben is folytatódik a három szomszédos ország irányába, és a vállalatunk idén is növelni szeretné a külpiacokra szállított élelmiszerek mennyiségét, hogy továbbra is támogatni tudjuk a hazai vállalkozásokat”
– tette hozzá Maczelka Márk.
Kapcsolódó cikkeink
Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Repül a sült galamb
Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak, előfeldolgozottak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >