Egyre nő a különbség a Walmart és az Amazon között az élelmiszer e-kereskedelemben
Az Insider Intelligence szerint a kiskereskedő részesedése az online élelmiszerboltok piacán 2024 végére közel 27%-ra nő, míg az Amazon részesedése 18,5%-ra csökkenhet.
A Walmart tovább erősíti piacvezető pozícióját az élelmiszer e-kereskedelemben, és az Insider Intelligence e hónap elején közzétett adatai szerint 2024 végére a piac 26,9%-át fogja uralni – jócskán megelőzve legközelebbi vetélytársát, az Amazont.
Az Amazon részesedése a digitális élelmiszerboltok között a következő évben 18,5%-ra csökkenhet még akkor is, ha eladásai tovább nőnek.
Az Insider Intelligence jelezte, hogy a Walmartra vonatkozó adatok magukban foglalják a házhozszállítást és az átvételre kért rendeléseket, valamint a harmadik félen keresztül teljesített házhozszállítással történő értékesítést is, míg az Amazon adatai az Amazon Freshnél és a Whole Foods Marketnél házhozszállításos és átvétellel történő vásárlásokat, valamint a közvetlen és marketplace értékesítéseket tartalmazza.
A Walmart digitális dominanciája az élelmiszer-kereskedelemben részben annak köszönhető, hogy üzletei többségében a vásárlók lakóhelyéhez közel helyezkednek el, ami a vállalat szempontjából előnyös a vásárlóknak kínált parkolói és bolti átvételi helyek számossága okán – mondta Brian Lau, az Insider Intelligence elemzője közleményben. A kiskereskedőnek az is kedvez, hogy az infláció miatt a vásárlók egyre inkább az alacsonyabb árakat keresik.
A Walmart olyan ütemben hódít teret legnagyobb online élelmiszerkereskedelmi riválisával szemben, hogy „az Amazon számára nehéz lesz megfordítani a tendenciát” – írja az Insider Intelligence.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >