Egyre nő a különbség a Walmart és az Amazon között az élelmiszer e-kereskedelemben
Az Insider Intelligence szerint a kiskereskedő részesedése az online élelmiszerboltok piacán 2024 végére közel 27%-ra nő, míg az Amazon részesedése 18,5%-ra csökkenhet.
A Walmart tovább erősíti piacvezető pozícióját az élelmiszer e-kereskedelemben, és az Insider Intelligence e hónap elején közzétett adatai szerint 2024 végére a piac 26,9%-át fogja uralni – jócskán megelőzve legközelebbi vetélytársát, az Amazont.
Az Amazon részesedése a digitális élelmiszerboltok között a következő évben 18,5%-ra csökkenhet még akkor is, ha eladásai tovább nőnek.
Az Insider Intelligence jelezte, hogy a Walmartra vonatkozó adatok magukban foglalják a házhozszállítást és az átvételre kért rendeléseket, valamint a harmadik félen keresztül teljesített házhozszállítással történő értékesítést is, míg az Amazon adatai az Amazon Freshnél és a Whole Foods Marketnél házhozszállításos és átvétellel történő vásárlásokat, valamint a közvetlen és marketplace értékesítéseket tartalmazza.
A Walmart digitális dominanciája az élelmiszer-kereskedelemben részben annak köszönhető, hogy üzletei többségében a vásárlók lakóhelyéhez közel helyezkednek el, ami a vállalat szempontjából előnyös a vásárlóknak kínált parkolói és bolti átvételi helyek számossága okán – mondta Brian Lau, az Insider Intelligence elemzője közleményben. A kiskereskedőnek az is kedvez, hogy az infláció miatt a vásárlók egyre inkább az alacsonyabb árakat keresik.
A Walmart olyan ütemben hódít teret legnagyobb online élelmiszerkereskedelmi riválisával szemben, hogy „az Amazon számára nehéz lesz megfordítani a tendenciát” – írja az Insider Intelligence.
Kapcsolódó cikkeink
Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >