Egyre nő a különbség a Walmart és az Amazon között az élelmiszer e-kereskedelemben
Az Insider Intelligence szerint a kiskereskedő részesedése az online élelmiszerboltok piacán 2024 végére közel 27%-ra nő, míg az Amazon részesedése 18,5%-ra csökkenhet.
A Walmart tovább erősíti piacvezető pozícióját az élelmiszer e-kereskedelemben, és az Insider Intelligence e hónap elején közzétett adatai szerint 2024 végére a piac 26,9%-át fogja uralni – jócskán megelőzve legközelebbi vetélytársát, az Amazont.
Az Amazon részesedése a digitális élelmiszerboltok között a következő évben 18,5%-ra csökkenhet még akkor is, ha eladásai tovább nőnek.
Az Insider Intelligence jelezte, hogy a Walmartra vonatkozó adatok magukban foglalják a házhozszállítást és az átvételre kért rendeléseket, valamint a harmadik félen keresztül teljesített házhozszállítással történő értékesítést is, míg az Amazon adatai az Amazon Freshnél és a Whole Foods Marketnél házhozszállításos és átvétellel történő vásárlásokat, valamint a közvetlen és marketplace értékesítéseket tartalmazza.
A Walmart digitális dominanciája az élelmiszer-kereskedelemben részben annak köszönhető, hogy üzletei többségében a vásárlók lakóhelyéhez közel helyezkednek el, ami a vállalat szempontjából előnyös a vásárlóknak kínált parkolói és bolti átvételi helyek számossága okán – mondta Brian Lau, az Insider Intelligence elemzője közleményben. A kiskereskedőnek az is kedvez, hogy az infláció miatt a vásárlók egyre inkább az alacsonyabb árakat keresik.
A Walmart olyan ütemben hódít teret legnagyobb online élelmiszerkereskedelmi riválisával szemben, hogy „az Amazon számára nehéz lesz megfordítani a tendenciát” – írja az Insider Intelligence.
Kapcsolódó cikkeink
Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >