Egyre nő a különbség a Walmart és az Amazon között az élelmiszer e-kereskedelemben
Az Insider Intelligence szerint a kiskereskedő részesedése az online élelmiszerboltok piacán 2024 végére közel 27%-ra nő, míg az Amazon részesedése 18,5%-ra csökkenhet.
A Walmart tovább erősíti piacvezető pozícióját az élelmiszer e-kereskedelemben, és az Insider Intelligence e hónap elején közzétett adatai szerint 2024 végére a piac 26,9%-át fogja uralni – jócskán megelőzve legközelebbi vetélytársát, az Amazont.
Az Amazon részesedése a digitális élelmiszerboltok között a következő évben 18,5%-ra csökkenhet még akkor is, ha eladásai tovább nőnek.
Az Insider Intelligence jelezte, hogy a Walmartra vonatkozó adatok magukban foglalják a házhozszállítást és az átvételre kért rendeléseket, valamint a harmadik félen keresztül teljesített házhozszállítással történő értékesítést is, míg az Amazon adatai az Amazon Freshnél és a Whole Foods Marketnél házhozszállításos és átvétellel történő vásárlásokat, valamint a közvetlen és marketplace értékesítéseket tartalmazza.
A Walmart digitális dominanciája az élelmiszer-kereskedelemben részben annak köszönhető, hogy üzletei többségében a vásárlók lakóhelyéhez közel helyezkednek el, ami a vállalat szempontjából előnyös a vásárlóknak kínált parkolói és bolti átvételi helyek számossága okán – mondta Brian Lau, az Insider Intelligence elemzője közleményben. A kiskereskedőnek az is kedvez, hogy az infláció miatt a vásárlók egyre inkább az alacsonyabb árakat keresik.
A Walmart olyan ütemben hódít teret legnagyobb online élelmiszerkereskedelmi riválisával szemben, hogy „az Amazon számára nehéz lesz megfordítani a tendenciát” – írja az Insider Intelligence.
Kapcsolódó cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Új élelmiszer-vásárlási funkciókkal bővül az Alexa
Alexa technológiájának fejlesztésével igyekszik tovább javítani a digitális élelmiszer-vásárlási élményt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >